اخبار تکنولوژی

گوگل ابزار نظارت‌بر دارک وب خود را برای استفاده همه رایگان می‌کند

ابزار نظارت‌بر دارک وب گوگل
نویسنده : دانیال نوروزی۲۰ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

گوگل در حال ارائه قابلیت گزارش دارک وب خود به تمام دارندگان حساب گوگل است. این قابلیت که قبلاًفقط برای مشترکین Google One در دسترس بود، برای کمک به کاربران در نظارت بر اطلاعات شخصی‌شان در صورت نشت اطلاعات طراحی شده است و در تابستان امسال در بخش «نتایج درباره شما» در برنامه گوگل ادغام خواهد شد.

این خبر در یک پیام پاپ آپ در برنامه Google One (از طریق 9To5Google) مشاهده شد که توضیح می‌دهد این قابلیت «دیگر در Google One در دسترس نخواهد بود»، اما برخلاف توقف VPN شرکت، نظارت بر دارک وب به عنوان ابزاری برای همه بازتعریف می‌شود.

پیش از این، ابزار نظارت بر وب تاریک به صورت انحصاری برای مشتریان پرداخت‌کننده Google One در دسترس بود و تحلیل دقیقی از داده‌های شخصی فاش شده، از جمله نام، تاریخ تولد، شماره تلفن، آدرس ایمیل و اطلاعات کارت پرداخت را ارائه می‌داد.

ادغام جدید در تمام حساب‌های گوگل با هدف افزایش امنیت از طریق در دسترس قرار دادن نظارت بر دارک وب برای مخاطبان گسترده‌تر انجام می‌شود.

نظارت بر دارک وب به بخشی از یک راه‌حل ترکیبی با «نتایج درباره شما» تبدیل می‌شود، قابلیتی که به کاربران کمک می‌کند اطلاعات تماس شخصی خود را در نتایج جستجو پیدا کرده و درخواست حذف آن را بدهند.

گسترش این ویژگی که قبلا برای مشتریان پرداخت کننده محفوظ بود، یک ماه پس از تصمیم شرکت برای پایان دادن به پشتیبانی از ابزار VPN اختصاصی Google One انجام می‌شود. این ابزار به دلیل عدم استفاده توسط مشتریان متوقف شد و گوگل ادعا می‌کند که در نتیجه می‌تواند بر ابزارهای پرکاربردتر تمرکز کند.

دیدگاهتان را بنویسید