اخبار تکنولوژی

گوگل قصد دارد گوشی‌های اندروید را ضد سرقت کند!

قفل ضد سرقت در گوشی های گوگل
نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

با توجه به ارزش فروش بالای گوشی‌های هوشمند رده بالا، این دستگاه‌ها به طعمه‌های جذابی برای سارقان تبدیل شده‌اند. با این حال، خوشبختانه تولیدکنندگان برای مقابله با آن‌ها قابلیت‌های امنیتی متعددی را معرفی کرده‌اند. حال گوگل اعلام کرده که کاربران اندروید در برزیل، به صورت آزمایشی می‌توانند از دو قابلیت امنیتی جدید برای محافظت از گوشی‌های خود استفاده کنند.

این دو قابلیت با نام‌های «قفل تشخیص سرقت» و «قفل دستگاه آفلاین» شناخته می‌شوند. اگرچه این قابلیت‌ها در کنفرانس I/O 2024 معرفی شده بودند، اما برزیل اولین کشوری است که کاربران آن می‌توانند به صورت آزمایشی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

«قفل تشخیص سرقت» با استفاده از حسگرهای گوشی، احتمال قاپیدن ناگهانی آن را تشخیص می‌دهد. در صورت وقوع چنین اتفاقی، این قابلیت به طور خودکار دستگاه را قفل می‌کند. این ویژگی زمانی کاربردی است که با گوشیِ باز در حال قدم زدن هستید و شخصی قصد سرقت آن را دارد. بدیهی است که باز کردن قفل روی دستگاه قفل‌شده دشوار است و سارقان به دنبال گوشی‌هایی هستند که از قبل باز باشند.

اما «قفل دستگاه آفلاین» زمانی فعال می‌شود که سارق تلاش کند برای «مدت طولانی» گوشی را خاموش نگه دارد. همچنین این قابلیت در صورت چندین بار تلاش ناموفق برای باز کردن قفل گوشی نیز فعال خواهد شد. این قابلیت‌ها به طور کامل جلوی سرقت گوشی را نمی‌گیرند، اما با ایجاد موانع بیشتر، ممکن است انگیزه سارقان را برای تلاش‌های مکرر کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید