اخبار تکنولوژی

گوگل از پیکسل 8 و 8 پرو رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل پس از افشای اطلاعات فراوان، بالاخره از گوشی‌های سری پیکسل ۸ رونمایی کرد که همانند سال‌های گذشته شامل دو مدل استاندارد و پرو می‌باشد. پیکسل ۸ مجهز به نمایشگر کوچک‌تر و یک دوربین کمتر نسبت به مدل پرو است.

گوگل پیش از معرفی سری پیکسل ۸، صفحه مربوط به این محصولات را راه‌اندازی کرده بود، بنابراین از طراحی آن‌ها آگاه بودیم. اما حالا گوشی‌های این سری به طور رسمی و کامل معرفی شده‌اند.

پیکسل ۸ مجهز به نمایشگر ۶.۲ اینچ امولد با رزولوشن فول HD با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. این گوشی از تراشه ۴ نانومتری تنسور G3 بهره می‌برد که عملکرد بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تری نسبت به نسل قبل دارد. پیکسل ۸ با ۸ گیگابایت رم و در دو مدل ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

پیکسل ۸ گوگل مجهز به باتری قدرتمند ۴۵۷۵ میلی‌آمپر ساعتی است که از شارژ بی‌سیم و سیمی سریع ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ عرضه می‌شود و تا ۷ نسخه اصلی به‌روزرسانی اندروید دریافت خواهد کرد. دوربین اصلی دوگانه ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های برجسته دوربین این گوشی هوشمند است. پیکسل 8 همچنین به دوربین سلفی ۱۰.۵ مگاپیکسلی

مجهز شده است.

گوگل در پیکسل 8 پرو از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۲۹۹۲ در ۱۳۴۴ پیکسل و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است. پردازنده این گوشی تراشه ۴ نانومتری تنسور G3 است. حافظه رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی آن در چهار نسخه ۱۲۸، ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایت عرضه می‌شود. انرژی این محصول توسط باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ وات تأمین می‌شود. سیستم‌عامل اندروید ۱۴ به صورت پیش‌فرض نصب است و تا ۷ سال به‌روزرسانی دریافت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید