اخبار تکنولوژی

صفحه دوم گوگل بازگشت؛ اسکرول بی پایان در جستجوی گوگل حذف می‌شود

نویسنده : دانیال نوروزی۰۶ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

خاک خاطرات میم‌های «صفحه دوم گوگل» را بتکانید! گوگل به عقب برمی‌گردد و ویژگی اسکرول بی‌پایان را از نتایج جستجوی خود حذف می‌کند.

اسکرول بی‌پایان، که ابتدا در اکتبر ۲۰۲۱ برای جستجوی موبایل و دسامبر ۲۰۲۲ برای جستجوی دسکتاپ معرفی شد، تجربه‌ای بود که در آن گوگل به‌طور خودکار هنگام اسکرول کاربر به پایین صفحه، نتایج بیشتری را بارگیری می‌کرد. اکنون، به جای اسکرول بی‌پایان، کاربران بار دیگر نوار صفحه بندی آشنا را در پایین صفحه نتایج جستجو مشاهده خواهند کرد، با این امکان که به صفحات خاص پرش کنند.

به گفته سخنگوی گوگل در گفتگو با Search Engine Land، این تغییر از امروز، ۲۵ ژوئن، برای جستجوهای دسکتاپ در حال اعمال است. این تغییر در ماه‌های آینده به جستجوهای موبایل نیز خواهد آمد. برای کاربران دسکتاپ، دکمه «بعدی» در پایین صفحه دوباره ظاهر می‌شود، در حالی که کاربران موبایل دکمه «نتایج بیشتر» را مشاهده خواهند کرد.

این شرکت اعلام کرد که متوجه شده است بارگیری خودکار نتایج بیشتر، رضایت کاربران از جستجوی گوگل را به‌طور قابل توجهی افزایش نمی‌دهد. گوگل با بازگشت به صفحه بندی کلاسیک، معتقد است که می‌تواند نتایج جستجو را در جستجوهای بیشتر سریع‌تر ارائه دهد، زیرا نتایجی را که کاربران به‌طور صریح درخواست نکرده‌اند، بارگیری نخواهد کرد.

بدون شک، صاحبان وب‌سایت‌ها و متخصصان سئو مجذوب این تحول شده‌اند. بازگشت صفحات مجزا در جستجوی گوگل می‌تواند نرخ کلیک را تغییر دهد، زیرا نتایج منتقل شده به صفحه دوم و بعد از آن ممکن است فعالیت کمتری را مشاهده کنند. برای کاربران، اسکرول بی‌پایان اغلب به معنای قرار گرفتن در معرض چند نتیجه دیگر قبل از تصمیم‌گیری در مورد کلیک روی یک پیوند بود.

البته، این تغییر در پس زمینه‌ی تغییرات مداوم گوگل در محصول جستجوی خود در حال رخ دادن است. این غول فناوری دائماً در حال ایجاد تعادل بین ادغام ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند خلاصه نتایج، با نیاز به حفظ درآمد تبلیغاتی خود است.

بازگشت صفحه بندی می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای نمایش «نمای کلی» مبتنی بر هوش مصنوعی بین صفحات ایجاد کند، یا می‌تواند صرفاً یک حرکت استراتژیک از سوی گوگل برای اعمال نفوذ بیشتر بر ترافیک وب‌سایت‌ها باشد.

دیدگاهتان را بنویسید