اخبار سینما

اتحادیه‌های هالیوود، خواستار از سرگیری مذاکرات با SAG-AFTRA

اتحادیه‌های هالیوود، خواستار از سرگیری مذاکرات با SAG-AFTRA
نویسنده : تحریریه۲۲ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش ورایتی، دو روز پس از شکست مذاکرات با اتحادیه بازیگران، اتحادیه های هالیوود روز جمعه بیانیه‌ای صادر کردند و از استودیوهای بزرگ خواستند تا مذاکره با SAG-AFTRA را از سر بگیرند.

اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون روز چهارشنبه اعلام کرد که شکاف بین دو طرف بسیار زیاد است و ادامه مذاکرات نتیجه ای نخواهد داشت. SAG-AFTRA به مدت 92 روز است که در اعتصاب است.

AMPTP به SAG-AFTRA پیشنهادی ارائه کرده است که از جهات کلیدی بر اساس توافقات حاصل شده با انجمن کارگردانان آمریکا و انجمن نویسندگان آمریکا الگوبرداری شده است.

اتحادیه‌ها از اینکه در مقابل یکدیگر قرار گیرند محتاط هستند. در این بیانیه، اتحادیه‌ها – که شامل WGA، DGA و IATSE هستند – استدلال کردند که AMPTP باید متوجه شود که در برخورد با SAG-AFTRA، “به چیزی بیش از پیشنهاداتی نیاز است که صرفا شرایط مذاکره شده با سایر اتحادیه‌ها را تکرار می‌کند.”

اتحادیه ها گفتند:

ما به طور جمعی خواستار از سرگیری فوری مذاکرات AMPTP با حسن نیت هستیم، حرکت‌های معناداری را در میز مذاکره با SAG-AFTRA برای رسیدگی به نیازهای خاص بازیگران انجام دهیم و معامله عادلانه‌ای را که شایسته آنهاست انجام دهیم.

مانع اصلی در مذاکرات بازیگران پیشنهادی برای اشتراک در درآمد پلتفرم های استریم است. SAG-AFTRA در ابتدا 2 درصد از درآمد مربوط به هر فیلم یا برنامه تلویزیونی در یک پلتفرم استریم را مطالبه کرد که بین بازیگران تقسیم می‌شود.

مدیرعاملان چهار استودیو به شدت این موضوع را رد کرده اند و باعث شده است که SAG-AFTRA این هفته تقاضای خود را تغییر دهد. این اتحادیه اکنون 57 سنت در سال به ازای هر مشترک استریم درخواست می‌کند که تخمین می‌زند سالانه 500 میلیون دلار برای استریمرها هزینه داشته باشد.

AMPTP پاسخ داده است که هزینه واقعی بیش از 800 میلیون دلار است. این پیشنهاد باعث شد تا استودیوها نتیجه بگیرند که SAG-AFTRA در همان زمین بازی استودیوها نیست.

اگرچه WGA هفته گذشته قرارداد خود را تصویب کرد و نویسندگان به کار بازگشته‌اند، اما تا زمانی که بازیگران در اعتصاب هستند، انتخاب بازیگر، تبلیغ و تولید نمی‌تواند از سر گرفته شود.

تیمسترها، اتحادیه‌های صنایع دستی پایه هالیوود و فدراسیون موسیقیدانان آمریکایی نیز به بیانیه حمایت از SAG-AFTRA پیوستند.

اتحادیه ها در بیانیه خود گفتند:

اعضای ما برای تعداد انگشت شماری از کارفرمایان شانه به شانه کار می‌کنند و اتحادیه‌ها و انجمن‌های ما به طور جمعی متحدتر از همیشه هستند. هر روز که یک قرارداد عادلانه برای رسیدگی به اولویت‌های منحصر به فرد بازیگران به تعویق می‌افتد، یک روز دیگر است که متخصصان شاغل در سراسر صنعت ما بی جهت رنج می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید