اخبار تکنولوژی

آنر از فناوری تشخیص دیپ‌فیک و محافظت از چشم مبتنی بر هوش‌ مصنوعی رونمایی کرد

نویسنده : دانیال نوروزی۰۶ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در کنگره جهانی موبایل (MWC) در شانگهای، برند فناوری آنر از دو نوآوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در دستگاه رونمایی کرد: محافظت از چشم با هوش مصنوعی و تشخیص دیپ‌فیک با هوش مصنوعی.

آنر با توجه به افزایش نزدیک‌بینی (میوپی) ناشی از استفاده طولانی‌مدت از صفحه نمایش، فناوری محافظت از چشم با هوش مصنوعی را معرفی کرد. این فناوری از هوش مصنوعی برای شبیه‌سازی عینک‌های دیفوکوس در صفحه نمایش دستگاه هوشمند استفاده می‌کند. دلیل این کار این است که این عینک‌ها باعث ایجاد دیفوکوس کنترل‌شده در میدان دید پیرامونی کاربر می‌شوند تا به حفظ وضوح دید مرکزی کمک کنند. این امر یک درک بصری تغییر یافته ایجاد می‌کند که روند کشیدگی چشم را که منجر به نزدیک‌بینی می‌شود، کند می‌کند.

آنر ادعا می‌کند که فناوری محافظت از چشم با هوش مصنوعی پس از 25 دقیقه مطالعه، میوپی گذرا کاربران را به طور متوسط 13 درجه کاهش داده است و برخی از کاربران حتی حداکثر 75 درجه کاهش را تجربه کرده‌اند.

آنر در مورد تشخیص دیپ‌فیک با هوش مصنوعی می‌گوید که این فناوری به جلوگیری از کلاهبرداری و تشخیص محتوای دستکاری شده دیجیتالی کمک می‌کند. این کار با بررسی فریم به فریم محتوای تولید شده مانند تماس چشمی، وضوح تصویر، نور و پخش ویدیو برای شناسایی نقص‌هایی که برای چشم انسان قابل تشخیص نیست، انجام می‌شود.

آنر همچنین گفت که فناوری تشخیص دیپ‌فیک با هوش مصنوعی از طریق مجموعه‌ی داده‌ی بزرگی از تصاویر و ویدیوهای مربوط به کلاهبرداری‌های آنلاین آموزش داده شده است و به هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا در عرض سه ثانیه شناسایی، غربالگری و مقایسه را انجام دهد.

اگر محتوای دستکاری شده توسط تشخیص دیپ‌فیک هوش مصنوعی شناسایی شود، بلافاصله یک هشدار خطر ظاهر می‌شود تا کاربر را از ادامه تعامل با کسی که می‌تواند یک کلاهبردار بالقوه باشد، منصرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید