اخبار سینما

افسانه جومونگ چند قسمت است؟ تعداد قسمت در نسخه اصلی و در ایران

افسانه جومونگ چند قسمت است
نویسنده : سارا محمدی۱۰ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

افسانه تاریخی حماسی جومونگ یکی از آن سریال هایی است که هرچند بار هم پخش شود مخاطب خودش را پای تلویزیون می کشاند. شخصیت اصلی فیلم جومونگ، بنیانگذار گوگوریو پسر ژنرال هموسو و بانو Yoo Hwa است که وقتی به دروغ به آن ها می گویند که پدر جومونگ کشته شده است او به خانه پادشاه Geum Wa رفته و در آنجا بزرگ می شود. سوسانو دختر تاجری بود که به جومونگ در تحقق رویای خود برای ساختن کشوری جدید کمک کرد و بعدها همسر دوم او شد. برای اینکه بدانید سریال افسانه جومونگ چند قسمت است در ایران ادامه مطلب را بخوانید.

جومونگ چند قسمت دارد

سریال جومونگ در سال های 2006 و 2007 در 6 ماه از شبکه MBC کره جنوبی پخش شد. گرچه بعضی بخش های سریال جومونگ برای پخش از تلویزیون ایران سانسور شده است اما تعداد قسمت های افسانه جومونگ در ایران و در نسخه اصلی یکسان است. افسانه جومونگ ابتدا قرار بود در 60 قسمت ساخته شود اما با استقبال خوبی که از آن به عمل آمد 21 قسمت دیگر به تعداد قسمت ها افزوده شد. بنابراین سریال جومونگ در مجموع 81 قسمت دارد.

کمی درباره سریال افسانه جومونگ

سریال جومونگ فقط در ایران محبوب نیست این سریال در زمان پخش یکی از پربیننده‌ ترین و محبوب‌ ترین نمایش‌ ها در کره جنوبی بوده است. این سریال که برگرفته از حوادث و شخصیت های واقعی است توسط لی جو هوان کارگردانی شده است. جومونگ در 40 سالگی درگذشت و امروزه قبر جومونگ در کره جنوبی یکی از مقاصد گردشگری است.

داستان از این قرار است که پدر جومونگ در یک نبرد دستگیر می شود و به دروغ به او و مادرش گفته می شود که او کشته شده است. پادشاه از مادر جومونگ که باردار است مراقبت می کند و پس از تولد جومونگ از او مانند دو پسر دیگر خود مراقبت می کند. جومونگ بعد از اینکه بزرگ می شود با سوسانو که دختر یک تاجر است ملاقات می کند و عاشق او می شود.

جومونگ به دلایلی مجبور می شود در یک زندان محلی مخفی شود و در آنجا با استاد آینده خود ملاقات می کند. مرد کوری که به نظر می رسد هیچ کس از او چیزی نمی داند. آنها با هم از زندان فرار می کنند و جومونگ هنرهای رزمی را از او می آموزد و پس از یادگیری تمام تکنیک ها به یک مبارز بزرگ تبدیل می شود. او پس از مدتی متوجه می شود شخصی که هنرهای رزمی را از او آموخته کسی نبوده جز پدرش!

داستان افسانه جومونگ به همین جا ختم نمی شود و اتفاقات دیگری در این سریال رخ می دهد که برای دنبال کردن آن ها پیشنها می کنیم این سریال را تماشاکنید (البته اگر قبلا آن را ندیده اید).

همچنین بخوانید: زمان پخش جومونگ از شبکه تماشا

دیدگاهتان را بنویسید