اخبار تکنولوژی

هواوی سنسور ساخت خود را برای مدل P70 در نظر گرفته است

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

هواوی با معرفی سری Mate 60، دوباره شروع به تولید تراشه‌های HiSilicon Kirin با پشتیبانی از 5G برای گوشی‌های هوشمند خود کرد. حالا طبق گزارش‌های جدید، این شرکت قصد دارد تجربه خود در ساخت تراشه را در تولید حسگرهای دوربین CMOS سفارشی برای گوشی‌های هوشمند نیز به کار گیرد. انتظار می‌رود سری پرچمدار آینده P70 اولین محصول هواوی باشد که از اولین سنسور دوربین اختصاصی این شرکت بهره می‌برد.

شایعات حاکی از آن است که سونی اخیرا همکاری خود با هواوی را در زمینه ساخت دوربین موبایل متوقف کرده است. بنابراین هواوی ظاهرا خودش به تنهایی مشغول توسعه حسگر تصویر اختصاصی برای سری P شده است. انتظار نمی‌رفت هواوی بتواند به سرعت تراشه 5G اختصاصی توسعه دهد، اما ظاهرا قادر است حسگر دوربین هم بسازد.

با توجه به اینکه حسگرهای دوربین نوعی دیگر از سنسورهای CMOS هستند، تمرکز هواوی بر ساخت آن‌ها تعجب‌آور نیست. انتظار می‌رود گوشی‌های سری P70 بعدی هواوی مجهز به دوربین تمام اختصاصی XMAGE باشند که حسگر آن‌ها توسط خود هواوی ساخته شده است.

باید دید هواوی تا چه اندازه می‌تواند حسگرهای رقابتی بسازد که بتوانند با حسگرهای ساخت شرکت‌هایی مانند سونی، سامسونگ و اومنی‌ویژن رقابت کنند. مطمئناً این چالش بزرگی برای هواوی خواهد بود.

نظر شما در این مورد چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید