اخبار تکنولوژی

آخرین جزئیات از آیفون‌های سری 15/ وزن و ابعاد افشا شد!

آیفون 15
نویسنده : تحریریه۱۹ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد گوشی‌های سری آیفون 15 اپل نسبت به نسل قبل تغییراتی در ابعاد و وزن خواهند داشت.

طبق این گزارش‌ها، مدل پایه آیفون 15 تفاوت چندانی با آیفون 14 نخواهد داشت و تنها یک گرم سبک‌تر خواهد بود. ابعاد آیفون ۱۴ برابر ۱۴۶.۷ در ۷۱.۵ در ۷.۸ میلی‌متر و وزن آن ۱۷۲ گرم است. اما نسل بعدی آیفون، ابعادی برابر ۱۴۷.۶ در ۷۱.۶ در ۷.۸ میلی‌متر و وزنی برابر ۱۷۱ گرم خواهد داشت. به نظر می‌رسد جنس شاسی آیفون ۱۵ همانند آیفون ۱۴ خواهد بود.

اما مدل‌های پرو این سری با استفاده از بدنه تیتانیومی، 18 تا 19 گرم سبک‌تر از نسل قبل خواهند بود. ابعاد آیفون 14 پرو برابر ۱۴۷.۵ در ۷۱.۵ در ۷.۸۵ میلی‌متر است و وزن آن ۲۰۶ گرم است. اما آیفون ۱۵ پرو ابعادی برابر ۱۴۶.۶ در ۷۰.۶ در ۸.۲۵ میلی‌متر خواهد داشت و وزنی برابر ۱۸۸ گرم خواهد داشت که نشان می‌دهد کاهشی در وزن آن نسبت به نسل قبلی وجود دارد.

همچنین گفته می‌شود آیفون 15 پرو مکس 19 گرم سبک‌تر از آیفون 14 پرو مکس بوده و وزنی معادل 221 گرم خواهد داشت. آیفون ۱۴ پرو مکس ابعادی برابر ۱۶۰.۷ در ۷۷.۶ در ۷.۸۵ میلی‌متر دارد و وزن آن ۲۴۰ گرم است. گزارش‌ها حاکی از آن است که وزن مدل جدید با کاهش ۱۹ گرمی برابر ۲۲۱ گرم خواهد بود. ضخامت آیفون ۱۵ پرو مکس هم افزایش قابل توجهی دارد و به ۸.۲۵ میلی‌متر می‌رسد. با این حال، طول و عرض کمتری برابر ۱۵۹.۹ در ۷۶.۷ میلی‌متر را مشاهده می‌کنیم.

البته باید توجه داشت این اعداد مربوط به مرحله قبل از تولید است و ممکن است در محصول نهایی تفاوت‌های اندکی داشته باشد.

در مجموع انتظار می‌رود سری آیفون 15 نسبت به نسل قبل خود سبک‌تر و مقاوم‌تر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید