اخبار تکنولوژی

فشارهای اتحادیه اروپا جواب داد؛ نصب اپلیکیشن‌ بدون نیاز اپ استور روی آیفون ممکن می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۱ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

کارشناسان با بررسی کد منبع نسخه‌ی بتای آی‌اواس 17.2 متوجه شده‌اند که اپل احتمالاً در حال آماده‌سازی قابلیت سایدلود برای آیفون است. با تصویب قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا، اپل موظف است امکان بارگیری جانبی اپلیکیشن‌ها روی آیفون را فراهم کند. تا کنون کاربران تنها می‌توانستند برنامه‌ها را از اپ استور دریافت کنند.

وبسایت 9to5Mac کشف کرده است که کد منبع آی‌اواس 17.2 شامل فریم‌ورکی به نام Managed App Distribution است که ابتدا فکر می‌شد مربوط به نصب اپلیکیشن‌های سازمانی است. اما به نظر می‌رسد اپل روی قابلیت مهم‌تری کار می‌کند.

بنابراین به نظر می‌رسد اپل در حال آماده‌سازی پشتیبانی از سایدلود در آیفون برابر با قانون جدید اتحادیه اروپا است.

کارشناسان وبسایت 9to5Mac در پی تجزیه و تحلیل API جدید اپل متوجه شدند که این API امکان ساخت افزونه‌های اختصاصی برای توسعه‌دهندگان سایر اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند.

بررسی‌ها نشان داد که Managed App Distribution شامل سیستمی است که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های غیراختصاصی اپل، بتوانند برنامه‌های دیگر را روی گوشی نصب کنند. به عبارت دیگر، این API امکان ساخت فروشگاه‌های نرم‌افزاری جانبی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، این API مکانیسم‌هایی برای دانلود، نصب و به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها از منابع خارجی شامل می‌شود و می‌تواند سازگاری برنامه‌ها را با مدل‌های مختلف آیفون و نسخه‌های iOS بررسی کند. این قابلیت‌ها همان کارکرد اپ استور اپل را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید