اخبار سینما

جسیکا چستین توافقنامه‌های موقت SAG-AFTRA را در جریان اعتصاب جاری، توضیح داد

جسیکا چستین توافقنامه‌های موقت SAG-AFTRA را در جریان اعتصاب جاری، توضیح داد
نویسنده : تحریریه۲۶ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

براساس خبرگزاری ددلاین، جسیکا چستین، بازیگر برنده جایزه اسکار، در کمتر از 30 ثانیه توافقنامه‌های موقت SAG-AFTRA را در جریان اعتصاب جاری، توضیح داد. چستین که یک تهیه کننده نیز است، این چالش را پذیرفت تا در حالی که روی فرش قرمز تورنتو بود، مزایای ظریف این توافقنامه‌ها را خلاصه کند.

چستین در این بیانیه چنین می‌گوید:

من می‌خواهم آن را برای شما با اصطلاحات بیسبال توضیح دهم. شما لیگ‌های بزرگ دارید و آن‌ها از قراردادهای خود راضی نیستند. ما اعتصاب می‌کنیم. لیگ‌های کوچک ظاهر می‌شوند و می گویند: «هی، حدس بزن چی؟ ما قراردادی را که می‌خواهید به شما می‌دهیم.» بنابراین بازیکنان می‌گویند: «می دانید؟ ما برای لیگ‌های بزرگ کار نمی‌کنیم. ما برای لیگ‌های کوچک کار خواهیم کرد.» فکر می‌کنید مخاطب به دیدن چه کسانی می رود؟ و حالا، ناگهان، لیگ‌های بزرگ هیچ قدرتی ندارند.

چستین فقط به این دلیل در تورنتو و ونیز برای تبلیغ آخرین فیلم خود Memory حضور داشت که این فیلم یک توافقنامه موقت را تضمین کرده بود. این برنامه به تولیدات مستقل بدون ارتباط مستقیم با اعضای اتحادیه تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) اجازه می‌دهد تا به فیلمبرداری ادامه دهند.

طبق مفاد این توافقنامه، اعضا می‌توانند بدون اینکه ناقض دستور اعتصاب باشند، روی این تولیدات کار کنند. این توافقنامه همچنین تولیدکنندگان را به هر گونه شرایط و ضوابطی که در نهایت با AMPTP به توافق برسند، متعهد می‌کند.

در همین حال، تولیدات موظفند به مفاد آخرین پیشنهاد SAG-AFTRA به AMPTP پایبند باشند. طرفداران این توافقنامه استدلال می‌کنند که تعداد زیاد چنین توافقنامه‌هایی و این واقعیت که تولیدکنندگان مستقل می‌توانند آنها را از نظر مالی کار کنند، ثابت میکند که پیشنهادات SAG-AFTRA معقول هستند.

چستین در کنفرانس مطبوعاتی ونیز این فیلم با پوشیدن تی شرت “SAG-AFTRA در اعتصاب” شرکت کرد. از او پرسیده شد که آیا با توجه به اعتصاب جاری کارگری، به عدم حضور در این مراسم فکر کرده است. او با گفتن “بله، من امروز فوق العاده عصبی بودم که اینجا باشم و در واقع برخی از افراد در تیم من به من توصیه کردند که این کار را انجام ندهم” شروع کرد. با این حال، او تصمیم گرفت برای حمایت از اتحادیه خود بیاید.

او در این باره چنین گفت:

من اینجا هستم چون SAG-AFTRA صراحتا اعلام کرده است که راه حمایت از اعتصاب، انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی، پیاده روی در خطوط اعتصاب و کار و حمایت از پروژه های توافقنامه موقت است. این همان چیزی است که هیئت ملی، کمیته مذاکره کننده و رهبری منتخب ما از ما خواسته‌اند انجام دهیم. هنگامی که تولیدکنندگان مستقل این توافقنامه‌ها را امضا می‌کنند، به دنیا و AMPTP می‌فهمانند که بازیگران مستحق غرامت عادلانه هستند، آن‌ها محافظت‌هایی دارند که باید اجرا شوند و باید سهمی از درآمد استریم وجود داشته باشد. بنابراین امیدوارم حضور من در اینجا امروز تولیدکنندگان و بازیگران دیگر را تشویق کند تا حضور پیدا کنند… امیدواریم به زودی شاهد پایان اعتصاب باشیم و امیدواریم AMPTP به میز مذاکره بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید