اخبار سینما

تاریخ انتشار جان ویک 5؛ اسامی بازیگران و داستان فیلم

تاریخ انتشار جان ویک 5
نویسنده : سارا محمدی۲۶ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

تایید شده است که جان ویک 5 در مراحل اولیه تولید قرار دارد، اما نباید زیاد در مورد این فیلم جدید هیجان زده شوید. در جولای 2023، استاهلسکی که تا امروز هر چهار فیلم جان ویک را کارگردانی کرده است، گفت که نمی داند فیلم پنجم چه زمانی اتفاق می افتد. با این وجود، همانطور که در او در اکتبر 2023 به Inverse گفت، مخالف این ایده نیست.

استاهلسکی می گوید: «ما دفترچه یادداشت های زیادی دارم که می توان از آن ها جان ویک 5، 6، 7، 8 و 9 را ساخت. ما ایده هایی برای این روزها داریم، اما هنوز داستان اصلی جان ویک 5 تایید نشده است.»

«من هیچ علاقه ای برای بازگرداندن جان ویک بدون دلیل قانع کننده ندارم. آیا او شخصیتی است که دوست دارم؟ البته. اگر داستان خوبی داشته باشم، کیانو ریوز یک ثانیه هم برای بازی در این فیلم معطل نخواهد کرد.»

با توجه به پایان بندی جان ویک: بخش 4، شاید جای تعجب نباشد که فیلم پنجم در حال تولید است. با این وجود، بیایید امیدوار باشیم که استاهلسکی ایده ای پیدا می کند، زیرا هنوز مطمئن نیستیم که آماده خداحافظی با جان ویک را داشته باشیم.

بنابراین با این ذهنیت، هر آنچه باید در مورد تاریخ انتشار جان ویک 5 و دیگر جزئیات مانند اسامی بازیگران و داستان فیلم بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم.

تاریخ اکران جان ویک 5

زمان اکران جان ویک 5

با وجود این که ساخت جان ویک 5 تایید شده است، اما تاریخ اکران فیلم جام ویک 5 به صورت رسمی تا به امروز مشخص نیست. فیلم بعدی جان ویک اسپین آف از بالرین با محوریت آنا د آرماس خواهد بود، که از نظر جدول زمانی بین قسمت های 3 و 4 فیلم اتفاق می افتد و قرار است در تاریخ 7 ژوئن سال 2024 (18 خرداد 1403) اکران شود.

اگر همین حالا به تماشای جان ویک جدید نیاز دارید، هر سه قسمت The Continental بر روی Prime Video در انگلستان و Peacock در ایالات متحده آمریکا قابل تماشا هستند. البته نباید انتظار دیدن کیانو ریوز را داشته باشید.

به نظر می رسد که برای اکران فیلم پنجم جان ویک باید حداقل تا سال 2025 منتظر بمانیم، زیرا حتی زمان شروع فیلمبرداری مشخص نشده است. با پایان اعتصاب نویسندگان، بازگشت جان ویک یک گام به جلو برداشته است، اما اعتصاب بازگیران به این معنی است که هنوز امکان فیلمبرداری وجود ندارد.

گروه بازیگران جان ویک 5: کدام بازیگران در جان ویک 5 حضور خواهند داشت؟

برخلاف نقطه پایان جان ویک 4، نمی توان این فرنچایز را بدون حضور کیانو ریوز تصور کرد. بنابراین، او باز می گردد. به احتمال زیاد، ایان مک شین به عنوان مالک کانتیننتال یعنی وینستون باز خواهد گشت زیرا در پایان فیلم چهارم به جایگاه خود بازگشت، این در حالی است که لارنس فیشبورن نیز در نقش Bowery King حضور خواهد داشت.

بعد از مرگ ناگهانی، لنس ردیک در نقش شارون در فیلم چهارم کشته شد، بنابراین در فیلم پنجم حضور نخواهد داشت اما ممکن است فلش بک هایی از او دیده شود. قرار است ردیک را برای آخرین بار به عنوان یک نگهبان وفادار در اسپین آف بالرین ببینیم.

به غیر از این موارد، حضور قطعی هیچ یک از بازیگران هنوز مشخص نشده است. شاید دونی ین در نقش دوست قدیمی ویک با نام کین حضور داشته باشد؛ با فرض این که از سوءقصد توسط آکیرای رینا ساویاما جان سالم به در ببرد.

تراکر مرموز داستان با نام شمیر آندرسون نیز ممکن است حضور داشته باشد، همچنین احتمال حضور آنا د آرماس در نقش بالرین رونی وجود دارد (با فرض این که رونی از فیلم اسپین آف خود جان سالم به در ببرد).

داستان جان ویک 5: چگونه جان ویک 4 به ساخت قسمت پنجم ختم می شود؟

به نظر می رسد که جان ویک در پایان فیلم 4 کشته شده است. بعد از یک دوئل با کین (دونی ین)، به نظر می رسد که ویک تسلیم جراحت هایش می شود و از وینستون (این مک شین) می خواهد تا او را به خانه ببرد.

سپس، وینستون و Bowery King (لارنس فیشبورن) را بر روی قبر ویک می بینیم که در کنار همسرش دفن شده است. با این وجود، هرگز جسد جان ویک نشان داده نشده است و همین گمانه زنی ها در مورد بازگشت او را بیشتر می کند.

او خیلی چیزها را پشت سر گذاشته است، بنابراین ممکن است کمی خسته به نظر آید. اینطور به نظر می رسد که جان ویک به کمک وینستون مرگ خود را جعل می کند تا در نهایت از High Table خلاص شود.

استاهلسکی فاش کرده است که آن ها نسخه متفاوتی از پایان فیلم چهارم را فیلمبرداری کردند که در آن زنده بودن جان ویک نشان داده می شود، به همین دلیل است که در صحنه آخر می بینید که توله سگ محبوبش به اطراف نگاه می کند.

با این وجود هنوز مشخص نیست که آیا ویک مرگ خود را جعل کرده است یا نه و به این بستگی دارد که آیا استاهلسکی و ریوز می خواهند برای قسمت پنجم بازگردند یا اتفاق دیگری پیش رو است.

هر قسمت از فیلم جان ویک به این خاطر ساخته شده است که استاهلسکی و ریوز ایده ای مشترک برای آن یافتند. به طور معمول، این موضوع بعد از اکران آخرین فیلم در ژاپن یعنی سه ماه بعد از اکران در آمریکا مورد بحث قرار گرفت.

استاهلسکی به هالیوود ریپورتر گفته است: «کیانو و من سفر طولانی به توکیو داشتیم. در Imperial Hotel Scotch Bar نشسته بودیم و فکر می کردیم. ایده هایی را بر روی دستمال سفره نوشتیم. اگر ا» ایده ها عملی شوند، شاید قسمت بعدی فیلم ساخته شود.»

استاهلسکی در مورد ابهام موجود در پایان بندی قسمت چهارم که بازگشت جان ویک را در هاله ای از ابهام فرو می برد، صحبت کرده است. ریوز می گوید: «هرگز نباید گفت هرگز. من بدون حضور چاد استاهلسکی در فیلم جان ویک دیگری حضور نخواهم داشت. باید ببینیم که چه پیش می آید. برای من، واقعا احساس می کنم که جان ویک به آرامش رسیده است.»

استاهلسکی در می سال 2022 در مصاحبه با Collider بیان کرد: «فیلم چهارم پایان خوبی برای موضوع احساسی فیلم بود.» در صورتی که فیلم پنجمی در کار نباشد، به طور قطع کشتن شخصیت اصلی محبوب داستان یک پایان بندی عالی است.

با این وجود، همچنین به این اشاره دارد که اگر فیلم پنجم ساخته شود، نوعی شروع مجدد برای این سری است و ممکن است داستان جدیدی جدا از High Table، Continental و تمام کارهای معمول ویک را بازگو کند.

قسمت 4 شخصیت های جدیدی را همچون آکیرا و تراکر به دنیای جان ویک معرفی کرد، اما اگر داستان های ان ها ادامه دار باشد به نظر می آید که به صورت فیلم ها و شخصیت های اسپین آف ساخته شوند و به شخصیت های اصلی فیلم جان ویک تبدیل نخواهند شد.

تریلر جان ویک 5: آیا تریلری از جان ویک 5 منتشر شده است؟

متاسفانه، خیر. از آنجایی که فیلمبرداری جان ویک 5 شروع نشده است، پس تریلری نیز برای آن وجود ندارد. باید برای دیدن اولین صحنه ها از فیلم بعدی جان ویک کمی صبر کنید.

همچنین بخوانید:

کشته شدن جان ویک به درخواست کیانو ریوز بود

فیلم هایی که در سال 2024 اکران میشوند

دیدگاهتان را بنویسید