اخبار سینما

کشته شدن «جان ویک» به درخواست کیانو ریوز بود

کشته شدن «جان ویک» به درخواست کیانو ریوز بود
نویسنده : تحریریه۲۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش Collider، کیانو ریوز، بازیگر نقش جان ویک، از تیم سازنده این مجموعه اکشن پرطرفدار خواست در پایان چهارمین فیلم، او را به قتل برسانند.

باسیل ایوانیک، تهیه‌کننده فیلم، گفت:

ساخت این فیلم‌ها برای کیانو بسیار طاقت‌فرسا است و او از نظر جسمی و روحی خسته می‌شود. او همیشه در پایان می‌گوید «من نمی‌توانم دوباره این کار را انجام دهم» و ما با او موافقیم. او فقط یک پوسته از خودش باقی می‌ماند زیرا تمام تلاشش را می‌کند. او می‌گفت: «من می‌خواهم در پایان این فیلم به طور قطعی کشته شوم»

با این حال، تهیه‌کنندگان به طور کامل به درخواست ریوز گوش ندادند.

در نهایت، سرنوشت جان ویک مبهم باقی می‌ماند. او در سومین دور یک دوئل شلیک می‌شود و ظاهرا در پله‌های کلیسای جامع Sacré Coeur در حالی که یک چشم‌انداز از همسر مرحومش، هلن را می‌بیند، می‌میرد. سپس فیلم به صحنه نهایی قطع می‌شود که وینستون (یان مک‌شین) و پادشاه بولوار (لورنس فیشبرن) از سنگ قبر جان دیدن می‌کنند.

چاد استاهلسکی، کارگردان فیلم، به مجله Empire گفت که یک پایان واضح‌تر فیلمبرداری و آزمایش شد، اما مخاطبان پایان مبهم را ترجیح دادند.

استاهلسکی گفت:

ما یک پایان متفاوت داشتیم. شما در واقع جان ویک را در پایان فیلم می‌دیدید. بنابراین کاملا مشخص بود که او هنوز زنده است. مخاطبانی که با آن‌ها آزمایش کردیم، پایان مبهم را کاملا ترجیح دادند.

پایان مبهم فیلم جان ویک 4 باعث شده است که بسیاری از افراد تعجب کنند که آیا ریوز برای قسمت پنجم بازخواهد گشت. با توجه به اینکه بقای جان در پایان فصل 4 به نظر می‌رسد مشکوک است، اکنون «جان ویک 5» بیشتر به یک احتمال تبدیل شده است.

ریوز در مصاحبه با Entertainment Weekly پس از اکران فصل 4 در مورد ساخت دنباله دیگر گفت:

من نمی‌دانم، فکر می‌کنم باید به «هرگز نگو هرگز» تکیه کنم. منظورم این است که من بدون چاد استاهلسکی فیلم جان ویک را نمی‌سازم. باید ببینیم چه چیزی به نظر می‌رسد. برای من احساس بسیار خوبی دارد که جان ویک آرامش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید