اخبار سینما

تاریخ انتشار فیلم مگان 2؛ یک نقطه عطف جدید در ژانر ترسناک

تاریخ انتشار فیلم مگان 2
نویسنده : سارا محمدی۲۵ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پایان بندی فیلم مگان (M3GAN) به گونه ای بود که احتمال ساخت قسمت دوم این عروسک هوش مصنوعی را میسر می ساخت. آیا فیلم مگان 2 ساخته می شود؟ هر آنچه باید در مورد این فیلم ترسناک بدانید را در اختیار شما قرار می دهیم.

با توجه به موفقیت قسمت اول فیلم ترسناک جیمز وان در مورد یک عروسک هوش مصنوعی، گمانه زنی ها در مورد قسمت دوم آن بیشتر شده است. به نظر می رسد که مگان ساخته شده در سال 2022 با موفقیت به یک فرنچایز تبدیل شده باشد. این فیلم به کارگردانی جرارد جانستون بر اساس فیلمنامه ای از آکلا کوپر ساخته شد و فاکتور ترس را با کمی طنز ترکیب کرده است.

شخصیت اصلی داستان یک عروسک باهوش مصنوعی است که به خودآگاهی می رسد و با هر کس که با او رفتار ناخوشایندی داشته باشد، دشمن می شود. فیلم مگان بعد از اکران، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و امتیاز 93% را از سایت Rotten Tomatoes به دست آورد. فروش جهانی فیلم به 176 میلیون دلار رسید، که بسیار بیشتر از بودجه پایین 12 میلیون دلاری ساخت فیلم است.

نه تنها شخصیت مگان یک موفقیت چشمگیر بود، بلکه مانند سایر شخصیت های منفی فیلم های ترسناک یک داستان فاجعه بار را روایت نمی کرد. به طور کلی،‌ فیلم مگان یک نقطه عطف جدید در ژانر ترسناک برای جیمز وان به حساب می آید. موفقیت این فیلم در باکس آفیس، ساخت قسمت دوم را محتمل کرد و اکنون ساخت قسمت دوم فیلم مگان (M3GAN 2.0) به صورت رسمی تایید شده است. با این وجود، برخلاف سایر فرنچایزهای ترسناک که خیلی زود و پشت سر هم ساخته می شوند، زمان زیادی تا اکران مگان 2 در سینماها باقی است.

زمان اکران فیلم M3GAN 2.0

زمان اکران فیلم مگان

همانطور که گفته شد، ساخت مگان 2 به طور رسمی تایید شده است و مضامین تکنولوژی قسمت اول را دنبال می کند. با این وجود، اگرچه تولید فیلم آغاز شده است اما گزارش ها حاکی از این است که هیچ عجله ای برای ساخت آن وجود ندارد. یکی از تولیدکنندگان فیلم اصلی، جیسون بلام، توضیح داد: «ما باید فیلمنامه را بنویسیم. به عبارت دیگر، به کمی زمان نیاز داریم. عجله خلاقیت را مختل می کند. بنابراین، زمان کافی را صرف می کنیم تا فیلم عالی ساخته شود.»

این نکته قابل توجه است که تولیدکننده کیفیت فیلم مگان 2 را بر هر چیز دیگر در اولویت قرار می دهد. با این وجود، ممکن است این روند به دلیل اعتصاب نویسندگان در سال 2023 به تعویق افتاده باشد. همین امر موجب خواهد شد تا برنامه ریزی های انجام شده نیز با تاخیر مواجه شوند.

با وجود تمام این مشکلات، تاریخ انتشار فیلم مگان 2 تایید شده است و قرار است در 17 ژانویه سال 2025 (28 دی 1403) در سینماها اکران شود. قسمت اول در اواسط سال 2021 فیلمبرداری شد، اگرچه به دلیل به حداقل رساندن صحنه های خشونت آمیز برخی از سکانس ها مجدد فیلمبرداری شدند. با این وجود، فیلم یک سال و نیم بعد از شروع تولید در سینماها اکران شد. با توجه به تجربه جیمز وان، یونیورسال و گروه تولید به نظر می رسد که تاریخ اکران برای فیلم مگان 2 نیز دست یافتنی باشد.

اسامی بازیگران مگان 2

جما (آلیسون ویلیامیز) و کدی (ویولت مک گراو) شخصیت های اصلی فیلم اول بودند. در قسمت اول،‌ این دو شخصیت در معرض تهدید قرار گرفتند و به طرز معجزه آسایی هر دو نجات یافتند. بنابراین، جای تعجب نیست که بازگشت هر دو شخصیت اصلی در مگان 2 تایید شده است. به غیر از آن ها، جزئیات بیشتری در مورد بازگشت بازیگران قسمت اول و معرفی شخصیت های جدید منتشر نشده است.

حضور جنا دیویس به عنوان صداپیشه عروسک نیز هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. حضور مهم ترین اعضای تیم تولید نیز هنوز تایید نشده اند. در حالی که آکلا کوپر نگارش فیلمنامه را برعهده خواهد داشت، بازگشت جرارد جانستون به صندلی کارگردانی هنوز مشخص نیست، اما بر اساس اخبار صحبت هایی با استودیو صورت گرفته است.

این فیلمساز بیان کرده است: «خیلی دوست دارم که قسمت دوم را بسازم. فکر می کنم فضای زیادی برای روایت داستان وجود دارد. ایده های زیادی در فیلم یک مطرح نشدند و تنها به بخش هایی از آن ها اشاره شد. دوستداران و طرفداران فیلم به این نکات توجه کرده اند.»

داستان فیلم قسمت دوم فیلم مگان

تاکنون، چیزی در مورد داستان فیلم مگان 2 فاش نشده است، اما گزارش ها حاکی از این است که وان از زمان ساخت قسمت اول داستان قسمت دوم را نیز در ذهن داشت. در مصاحبه ای جانستون ساخت فیلم پیرامون ChatGPT را مجسم کرده است. این فیلمساز خاطرنشان می کند: «شما می توانید با کامپیوتر خود مکالمه کنید. من و فرزندم به کمک آن داستانی در مورد یک سامورائی قورباغه نوشتیم و کافی بود که کمی ایده های طنز به آن اضافه کنیم. این فوق العاده است.»

پایان قسمت اول به گونه ای بود که می توان شروع قسمت دوم را حدس زد، زیرا مگان سیستم پردازش هوش مصنوعی خود را به Elsie، دستیار خانگی مجازی جما تبدیل می کند. این احتمال وجود دارد که مگان شکل جدیدی به خود بگیرد و با کمک گجت های متعدد به خانه جما نفوذ کند. با توجه به از بین رفتن اجسام تمام عروسک های هوش مصنوعی در پایان فیلم مگان، قسمت دوم این دنباله ترسناک کمی متفاوت خواهد بود.

برای مدتی، مگان می ‌توانست تا آنجایی که در شکل جدید خود، قبل از یافتن راهی برای داشتن بدنه تیتانیومی جدید یا شکل گیری یک ربات تازه، یاد بگیرد. فرقی نمی کند که مگان در آینده چه شکلی خواهد بود، بدون شک او به دنبال انتقام از جما و کدی است. این امکان وجود دارد که عروسک هوش مصنوعی در مگان 2 انتقام جوتر از فیلم اول باشد.

اگر مگان قابلیت های خود را توسعه دهد، خطرناک تر از قبل خواهد شد. با کنترل قدرت تکنولوژی های دیگر، این عروسک می تواند توجه خود را به دنیایی فراتر از جما و کدی گسترش دهد. با این وجود، ممکن است بخواهد از کدی به عنوان برنامه نویس اصلی خود محافظت کند. در هر صورت، مگان 2 این پتانسیل را دارد که گزینه های مختلف را امتحان کند و همین امر انتظار برای تماشای آن در سینماها را هیجان انگیز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید