اخبار بازی

مایکروسافت و بریتانیا دو ماه دیگر فرصت دارند تا در پرونده اکتیویژن به توافق برسند!

نویسنده : دانیال نوروزی۳۱ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به شرکت مایکروسافت و سازمان رقابت و بازار کشور بریتانیا از طریق درخواست دادگاه تجدید نظر دو ماه دیگر فرصت اضافی داده شده است تا در رابطه با پرونده خرید اکتیویژن بلیزارد به توافق نهایی برسند.

در ماه آپریل گذشته، CMA به صورت رسمی مبلغ خرید ۶۹ میلیارد دلاری مایکروسافت را مسدود کرده است که این امر موجب برانگیخته شدن نگرانی‌های زیادی در رابطه با شکل‌گیری Cloud Gaming Sector یا بازی‌های ابری و سرکوب رقابت در این بازار رو به رشد، شده است.

با این حال، پس از شکست کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده در توقف موقت معامله در دادگاه در هفته گذشته، CMA نشان داد که در صورت تمایل مایکروسافت برای بازسازی قرارداد Activision Blizzard، آماده «تحقیقات و پیش گرفتن رویکرد جدید» خواهد بود.

مایکروسافت، اکتیویژن و CMA (که اکنون مهلت تصمیم نهایی خود را از ۲۷ تیر ماه تا ۲۸ مرداد تمدید کرده‌اند) به منظور تسهیل در مورد بحث‌های تجدید شده، همگی توافق کرده‌اند که به مدت دو ماه «موفقیت در دعوی قضایی» به نفع عموم باشد و به طور مشترک به دادگاه تجدید نظر بیانیه خود را ارائه کردند. CAT در ابتدا قرار بود به درخواست تجدیدنظر مایکروسافت علیه تصمیم CMA در ۲۷ تیر رسیدگی کند.

تا این لحظه هنوز هیچ جزئیاتی از پیشنهاد اصلاح شده مایکروسافت برای CMA به طور رسمی فاش نشده است، اما بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که این شرکت در حال بررسی فروش حقوق بازار مبتنی بر بازی‌های ابری در بریتانیا برای جلب رضایت رگولاتور است.

در اخبار مرتبط، بلومبرگ اکنون گزارش می‌دهد که مایکروسافت و اکتیویژن به احتمال زیاد مهلت تکمیل تحمیلی خود را پس از تاریخ توافق شده اولیه (۲۸ تیر) تمدید خواهند کرد. طبق شروط اولیه، مایکروسافت در صورتی که نتواند خرید را نهایی کند، باید مبلغ ۳ میلیارد دلار را به عنوان خسارت به اکتیویژن بلیزارد بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید