اخبار تکنولوژی

مایکروسافت از دستیار هوش مصنوعی Copilot برای ویندوز 11 رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۲ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت در رویداد بیلد 2023 سرانجام از دستیار هوش مصنوعی خود به نام Copilot رونمایی کرد. این دستیار هوش مصنوعی ویژه‌ی سیستم‌عامل ویندوز 11 است. این دستیار هوش مصنوعی به مانند همان هوش مصنوعی بینگ است که در مرورگر اج پیش‌تر دیده بودیم.

ردموندی‌ها می‌گویند Copilot به صورت پیش‌فرض روی ویندوز 11 وجود دارد و از طریق Taskbar می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. وقتی که این AI Assist را اجرا می‌کنید، به شکل یک نوار در گوشه‌ی تصویر شما قرار دارد و در حین اجرای تمام برنامه‌ها در دسترس شما قرار دارد.

رئیس بخش ویندوز و دیوایس‌های مایکروسافت می‌گوید: « این دستیار قادر است تا هر کاربری را به یک کاربر حرفه‌ای تبدیل کند. این دستیار در حین انجام کارهای مختلف به کمک شما می‌آید و می‌تواند با تمام اپلیکیشن‌های نصب شده روی ویندوز شما ارتباط برقرار کند.»

این دستیار هوش مصنوعی می‌تواند خلاصه‌ی تمام اپ‌هایی که روی سیستم شما نصب است به شما توضیح دهد و هم‌چنین به مانند هوش مصنوعی بینگ می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد؛ به شکلی که دیگر نیازی به موتورهای جست‌و‌جو ندارید.

حتی می‌توانید تنظیمات کامپیوتر ویندوزی خود را به وسیله‌ی این دستیار هوش مصنوعی تغییر دهید و به گونه‌ای کنترل تمام قسمت‌های سیستم شما در دستان این دستیار هوش مصنوعی است.

مایکروسافت آزمایش عمومی کوپایلوت را از ماه ژوئن آغاز می‌کند و پس از آن، در اختیار عموم کاربران قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید