اخبار بازی

مایکروسافت در حال بهبود برنامه ایکس باکس در کامپیوترهای دستی است

نویسنده : دانیال نوروزی۰۹ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای برنامه ایکس باکس در ویندوز 11 عرضه کرده است که تجربه کاربری را در دستگاه‌های دستی و صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر بهبود می‌بخشد.

در یک برنامه آزمایشی ایکس باکس که اوایل این هفته منتشر شد، مایکروسافت حالت فشرده جدیدی را معرفی کرد که نوار کناری سمت چپ را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. طبق گفته مایکروسافت، حالت فشرده برای بهبود “تجربه در صفحه‌نمایش‌های دستی و کوچک” طراحی شده است؛ همچنین در هر اندازه صفحه نمایشی کار می‌کند.

این یک تغییر نسبتاً جزئی در رابط کاربری این برنامه است، اما این ویژگی در دستگاه‌هایی مانند ROG Ally که در آن‌ها تنها یک صفحه نمایش 7 اینچی در اختیار دارید، بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت. ویندوز 11 یک تجربه بسیار فشرده در ROG Ally است و بهبود برنامه ایکس باکس، اولین گام دلگرم‌کننده برای بهبود عملکرد کاربری در پیسی‌های handheld است.

کانسپت‌های اولیهWindows handheld mode  از یک پروژه مخفی مایکروسافت، در اوایل سال جاری به بیرون درز کرد، از جمله نوار وظیفه شناور، لانچر بازی بهبود یافته و تغییرات در برنامه ایکس باکس. این برنامه قبل از معرفی دستگاه‌هایی مانند ROG Ally و Lenovo’s Legion Go در دستور کار مایکروسافت قرار داشت. کارمندان مایکروسافت به طور خلاصه یک حالت دستی ویندوز را برای یک پروژه هکاتون نمونه‌سازی کردند.

دستگاه ROG Ally ایسوس اکنون به عنوان کنسول دستی ایکس باکس که امکان خرید گیم پس در آن وجود دارد، شناخته می‌شود. حتی فیل اسپنسر، رئیس ایکس ‌باکس، از طرفداران دستگاه ROG Ally است و در مصاحبه‌ای با Eurogamer در اوایل سال جاری، این دستگاه را به ‌عنوان «ایکس ‌باکس در حرکت» توصیف کرد.

اگرچه هنوز کارهای زیادی وجود دارد که مایکروسافت می‌تواند برای بهبود تجربه کاربران انجام دهد. اسپنسر پیش‌تر در توییتی اذعان داشت: «ما روی ایجاد یک تجربه عالی از ایکس باکس و گیم پس در دستگاه‌هایی مانند Allly تمرکز کرده‌ایم… کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد».

امیدواریم که بهبودهای برنامه ایکس باکس، هرچند که کوچک به نظر می‌رسد، اما اولین گام به سوی پیشرفت‌های بزرگ‌تر گوشی‌های دستی مبتنی بر ویندوز باشد. مایکروسافت همچنین در اوایل سال جاری، به ارائه ویژگی‌هایی مانند Quick Resume به کاربران ویندوز اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید