اخبار تکنولوژی

مایکروسافت به دنبال افزودن قابلیت‌های بیشتر به ویژگی جنجالی Recall

رایانه‌های همراه کوپایلت پلاس
نویسنده : دانیال نوروزی۲۷ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ریکال با مشکلات جدی اعتماد دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما این موضوع غول ردموند را از اضافه کردن قابلیت‌های جدید بازنمی‌دارد.

مایکروسافت روزهای سختی را با قابلیت هوش مصنوعسی جدید خود به نام «ریکال» برای «کوپایلت پلاس» گذرانده است. از زمانی که مردم فهمیدند کوپایلت تنها با گرفتن مکرر اسکرین‌شات از دسکتاپ شما می‌تواند کارش را انجام دهد، دیگر علاقه‌ای به اجرای این سرویس روی کامپیوترشان ندارند. حالا این را هم به آن موضوع اضافه کنید که شخصی متوجه شد ریکال لاگ‌های متنی ساده از فعالیت‌های شما را ذخیره می‌کند، که باعث شد غول ردموند مجبور شود عرضه‌ی ریکال را به تعویق بیاندازد. با این حال، این موضوع مانع از آن نشده که مایکروسافت به افزودن ویژگی‌های جدید به ریکال ادامه دهد، که یکی از آن‌ها به نسخه‌ی اینسایدر (پیش‌نمایش برای توسعه‌دهندگان) راه پیدا کرده است.

همان‌طور که توسط Toms Hardware کشف شده، آخرین نسخه‌ی اینسایدر ویندوز 11 دارای یک قابلیت مخفی است که نشان می‌دهد مایکروسافت علی‌رغم بازخوردهای منفی، همچنان علاقه‌مند است تا ریکال را در آینده‌ای نزدیک در اختیار عموم قرار دهد. این ویژگی جدید «اسکرین‌ری» نام دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تصویری از دسکتاپ خود را به کوپایلت بدهند و بخش‌هایی از آن را برای دستیابی بهتر به امکانات، تجزیه و تحلیل کند. از نظر فنی، پشت صحنه‌ی اسکرین‌ری کد جدید زیادی وجود ندارد؛ تنها کافی است کاربر کلیدهای Win + Shift + D را فشار دهد تا ویندوز 11 اسکرین‌شات بگیرد و آن را از طریق ریکال پردازش کند؛ به عبارتی، این قابلیت مثل یک راه‌انداز دستی عمل می‌کند.

پس از گرفتن اسکرین‌شات، کوپایلت به صورت تئوری می‌تواند متن روی صفحه را ترجمه کند یا در مورد تصاویری که نشان داده‌اید بحث کند. این قابلیت فعلا فقط در دسترس کاربران نسخه‌ی اینسایدر است، جایی که مایکروسافت همچنین اقدام به تست تدابیر امنیتی جدید برای ریکال خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که برای عرضه‌ی عمومی آماده است. باید ببینیم ریکال قبل از اینکه در سرویس کوپایلت پلاس ویندوز 11 دوباره معرفی شود، چگونه پیشرفت می‌کند و شکوفا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید