اخبار تکنولوژی

مایکروسافت ویژگی «شفافیت صدا» را برای همه رایانه‌های ویندوزی عرضه می‌کند

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت در نسخه آزمایشی جدید ویندوز ۱۱، اقدام به عرضه ویژگی Voice Clarity کرده تا دقت و شفافیت صدا در جلسات زوم و تیمز را تقویت کند.

مایکروسافت دیروز یک نسخه آزمایشی جدید از ویندوز ۱۱ منتشر کرد که ویژگی «شفافیت صدا» (Voice Clarity) این شرکت را، که پیش‌تر تنها روی دستگاه‌های Surface کار می‌کرد، به تمام رایانه‌های ویندوزی، از جمله آن‌هایی که از پردازنده‌های ARM بهره می‌برند، فعال می‌کند. مایکروسافت در یک پست وبلاگی می‌گوید که این ویژگی با استفاده از «مدل‌های هوش مصنوعی با پیچیدگی پایین» در زمان واقعی، نویزهای پس‌زمینه، اکو و طنین را فیلتر می‌کند.

اگر شفافیت صدا به اندازه کافی خوب عمل کند، واضح‌ترین مورد استفاده آن، بهبود جلسات زوم و تیمز است. چند بار پیش آمده که خود را در جلسه‌ای گم‌شده بیابید، چون ارائه‌دهنده در حال سخنرانی از فاصله‌ای سه متری یک لپ‌تاپ است و صدایش در دریایی از اکو و طنین غرق شده است؟ یا اینکه، نتوانسته‌اید روی حرف‌های خودتان تمرکز کنید، چون هر کلمه‌تان از طریق میکروفون یکی دیگر از شرکت‌کنندگان به خودتان بازمی‌گردد؟

مایکروسافت می‌گوید بازی‌های کامپیوتری نیز می‌توانند از این ویژگی برای چت صوتی استفاده کنند، جایی که دوباره، از هوش مصنوعی برای حذف نویزهای پس‌زمینه ناخواسته استفاده خواهد کرد. این نسخه آزمایشی همچنین دسترسی فوری به عکس‌ها و اسکرین‌شات‌های دستگاه‌های اندرویدی متصل را فراهم می‌کند و یک رویه جدید برای تنظیمات ویندوز ارائه می‌دهد که مایکروسافت می‌گوید «طراحی بسیار تمیز‌تر و مدرن‌تری» دارد. همچنین پشتیبانی از به‌روزرسانی ۸۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای برای USB4 هم اضافه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید