اخبار

امریه مقطع کارشناسی در آستانه لغو

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۷ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بنا به اعلام ستاد کل نیروهای مسلح، سهمیه امریه تمام سازمان‌ها برای مقطع تحصیلی کارشناسی بسته شده است. این بدان معناست که دیگر امکان استفاده از امریه شرکت‌های دانش‌بنیان برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی وجود ندارد.

این خبر در آستانه اعزام به خدمت سربازی، بسیاری از فعالان حوزه دانش‌بنیان را شوکه کرده است. براساس گزارش‌ها، معاونت علمی ریاست جمهوری نیز طی تماس با متقاضیانی که قرار بود در آذرماه اعزام شوند، آنها را از لغو امریه مطلع کرده است.

پیش‌تر امکان استفاده از امریه دانش‌بنیان برای تأخیر اعزام به سربازی وجود داشت که ظاهرا این امکان دیگر وجود نخواهد داشت.

اخیرا خبری مبنی بر بسته شدن سهمیه امریه سازمان‌ها برای مقطع کارشناسی منتشر شده است. این در حالی است که ظاهراً چند ماهی است مذاکراتی در این زمینه در جریان بوده اما به صورت عمومی اعلام نشده است.

این امر باعث نارضایتی برخی از فعالان حوزه دانش‌بنیان شده است. زیرا در صورت اطلاع قبلی، می‌توانستند با بهره‌گیری از معافیت تحصیلی، برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد آماده شوند و از امریه استفاده کنند.

با این حال، مسئولان دانش‌بنیان ابراز امیدواری کرده‌اند که این مشکل بزودی حل شود و امریه کارشناسی دانش‌بنیان‌ها لغو نگردد. گفته می‌شود تصمیم نهایی ظرف هفته جاری اعلام خواهد شد. در حال حاضر بلاتکلیفی در این زمینه برای فعالان حوزه دانش‌بنیان وجود دارد.

باید دید چه آینده‌ای در انتظار امریه‌های کارشناسی خواهد بود.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید