اخبار تکنولوژی

تولید آیفون‌های مینی برای همیشه متوقف می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۰ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل قصد دارد پس از معرفی آیفون‌های سری 15 در رویداد Wonderlust این هفته، تولید آیفون‌های مینی را متوقف کند. مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، می‌گوید موجودی آیفون 13 مینی در حال اتمام است و فروشگاه آنلاین اپل زمان تحویل طولانی‌تری برای آن اعلام می‌کند.

این نشان‌دهنده پایان تولید آیفون‌های مینی پس از معرفی محصولات جدید اپل است. ظاهرا دیگر شاهد عرضه مدل‌های مینی آیفون نخواهیم بود.

اپل در سال 2020 از آیفون‌های سری مینی رونمایی کرد و پس از عرضه تنها دو مدل از این سری، به کار سری مینی پایان داد.

اپل سال گذشته آیفون ۱۴ مینی را معرفی نکرد و امسال هم انتظار نمی‌رود آیفون ۱۵ مینی عرضه شود. در حال حاضر تنها آیفون ۱۳ مینی در بازار موجود است که به نظر می‌رسد موجودی آن نیز رو به اتمام است. انتظار می‌رود در رویداد اپل این هفته، آیفون ۱۳ مینی از خط تولید خارج شود. بنابراین علاقمندان به آیفون مینی باید هرچه سریع‌تر نسبت به خرید آن اقدام کنند.

سری آیفون ۱۵ شامل چهار مدل با اندازه‌های متفاوت است اما آیفون مینی در بین آن‌ها وجود ندارد. آیفون مینی فعلی با نمایشگر ۵.۴ اینچی، اندازه‌ای کوچک‌تر از سایر مدل‌ها دارد. طبق آمارهای فروش، سهم آیفون ۱۳ مینی در آمریکا تنها ۳ درصد بوده است. به نظر می‌رسد با وجود قدرت فنی بالا، اندازه کوچک‌تر آیفون مینی مورد استقبال کاربران قرار نگرفته و اپل تصمیم گرفته تولید آن را متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید