اخبار سینما

میازاکی در صدر گیشه سینماهای آمریکا

میازاکی در صدر گیشه سینماهای آمریکا
نویسنده : تحریریه۲۰ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

انیمیشن جدید «The Boy and the Heron» به کارگردانی هایائو میازاکی، کارگردان مشهور ژاپنی، در اولین آخر هفته اکران خود در آمریکا، با فروشی بالغ بر 12.8 میلیون دلار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند و اولین انیمیشن ژاپنی بود که توانست در صدر جدول باکس آفیس آمریکا قرار بگیرد.

این انیمیشن در سالن‌های سینمایی بزرگ و IMAX اکران شد و همین امر باعث افزایش فروش آن و کسب رتبه اول در جدول باکس آفیس شد. همچنین، این انیمیشن به دلیل نبود فیلم‌های بلاک‌باستر در فصل تعطیلات، مانند «ونکا» و «آکوامن و پادشاهی گمشده»، توانست فروش خوبی داشته باشد.

«The Boy and the Heron» بازگشت غیرمنتظره میازاکی به دنیای سینما پس از یک دهه غیبت است. این کارگردان، سازنده آثار کلاسیک مانند «Spirited Away» و «Princess Mononoke» در سال 2013 با اکران فیلم «The Wind Rises» اعلام بازنشستگی کرد.

«The Boy and the Heron» همچنین تاکنون 84 میلیون دلار فروش بین‌المللی داشته است که 56 میلیون دلار آن از کشور ژاپن بوده است.

این موفقیت بزرگ برای انیمیشن «The Boy and the Heron» نشان‌دهنده محبوبیت بالای انیمیشن‌های ژاپنی در میان مخاطبان آمریکایی است. این انیمیشن همچنین می‌تواند به عنوان یک انگیزه برای سایر کارگردانان و استودیوهای انیمیشن ژاپنی باشد تا آثار خود را به بازار آمریکا عرضه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید