اخبار سینما

اسم شخصیت های کارتونی معروف دختر؛ محبوب و پرطرفدار

شخصیت های کارتونی معروف دختر
نویسنده : سارا محمدی۱۶ مرداد ۱۴۰۲
6 دیدگاه

فرقی نمی کند که یک فیلم انیمیشن یا یک مجموعه کارتون باشد، ما با دیدن شخصیت های مورد علاقه خود روی صفحه نمایش هیجان زده می شویم. دور از واقعیت نیست که شخصیت های یک انیمیشن را به عنوان بازتابی از درون خود ببینیم. آن ها قهرمانانی هستند که می خواهیم به آن ها تبدیل شویم. شخصیت های انیمیشنی دختر زیادی وجود دارند که به دلیل ظاهر، طرز تفکر، سبک زندگی و یا قدرت خاصی که دارند در سراسر دنیا طرفداران پروپاقرصی دارند. شخصیت ها و قهرمانان کارتونی دختر معروف را دست کم نگیرید زیرا آن الهام بخش و نمادهای فرهنگی برای افراد زیادی هستند.

محبوبترین شخصیت های کارتونی دختر

برخی از این شخصیت های دختر کارتونی به اندازه ای به شهرت رسیده اند که تقریبا همه آن ها را می شناسند. شخصیت های دختر نمادین کارتونی به لطف ویژگی های منحصر به فرد خود مشهور شده اند.

در ادامه اسامی و عکس شخصیت های کارتونی دخترانه معروف آورده شده است.

السا (Elsa)، شخصیت کارتونی محبوب دختر بچه ها

شخصیت های کارتونی معروف دختر: السا

السا از انیمیشن فروزن یک شخصیت شناخته شده است و بسیاری از کودکان بعه خاطر قدرت جادویی اش او را دوست دارند. السا بهترین دوتاگونیست برای داستان فیلم است؛ ابتدا یک شرور بود اما به یکی از قهرمانان اصلی داستان تبدیل می شود. السا که با توانایی ایجاد برف و یخ متولد شده است، دختر بزرگ تر ملکه ایدونا و پادشاه آگنار است. او ملکه آرندل بود، اما وقتی تاریخ علیه او عمل کرد، خواهرش یعنی آنا جایگزین او شد.

مریدا (Merida)؛ شخصیت کارتونی دختر مو فرفری

شخصیت های کارتونی معروف دختر: مریدا

مریدا در انیمیشن (شجاع) یک پرنسس اسکاتلندی 16 ساله است که والدینش برای او همسری انتخاب کرده اند، اما او مخالف ایده ازدواج است. او همه خواستگارانش را مسخره می داند. او مصمم است که به یک شکارچی درجه یک و مبارز قوی مانند پدرش تبدیل شود.

مریدا با روح آزاد و اراده قوی، شخصیتی مانند پسرها دارد که دیدگاه های سنتی خانواده و جامعه را به چالش می کشد. او به عنوان یک مبارز واقعی سرنوشت را در دستان خود می گیرد.

مولان (Mulan)؛ شخصیت مومشکی کارتونی

شخصیت های کارتونی معروف دختر: مولان

مولان محور اصلی داستان هوآ مولان و شخصیت اصلی فیلم انیمیشن مولان ساخته سال 1993 به حساب می آید. در این فیلم، مولان دختر یک کهنه سرباز ارتش است که با جعل هویت او و رفتارهای مردانه به جای او به ارتش شاهنشاهی می پیوندد. مولان هنجارهای جنسیتی زمان خود را تغییر می دهد.

میرابل مادریگال (Mirabel Madrigal)؛ شخصیت کارتونی دختر عینکی

اسم شخصیت های کارتونی معروف دختر: میرابل مادریگال

میرابل در انیمیشن انکانتو یا افسون با وجود اینکه مانند دیگر اعضای خانواده قدرت ویژه ای ندارد اما مهم‌ ترین عضو در خانواده مادریگال است. او با قلب مهربان و نگرش مثبت خود الهام بخش دیگر اعضای خانوده است و بدون او قدرت دیگر اعضای خانواده هیچ اثری ندارد.

پرنسس فیونا (Princess Fiona)؛ از شخصیت های کارتونی قدیمی

شخصیت های کارتونی معروف دختر: پرنسس فیونا

بدون وجود پرنسس فیونا در کارتون شرک که یک پرنسس نفرین شده است، شرک به شخصیت عمیق و پیچیده امروزی خود تبدیل نمی شد. او تنها فرزند پادشاه هارولد و ملکه لیلیان بود که در قلمرو Far, Far Away به دنیا آمد و در دوران کودکی توسط یک جادوگر نفرین شد. نفرین او چیست؟ نفرین او این است که هر شب به یک غول ترسناک تبدیل می شود. با این وجود، در طول فیلم او راهی برای دوست داشتن خود پیدا می کند.

آنا (Anna)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: آنا

آنا در انیمیشن فروزن به ظاهر وارث تاج و تخت پادشاهی است. او شخصیتی است که از زندگی لذت می برد و با همه مانند یک جوان پرشور و پرانرژی رفتار می کند. او نگرش مثبت، شخصیت قابل اعتماد و اعتقاد معصومانه خود به اطرافیانش را حفظ می کند و بعد از گذشت سال ها تغییر چندانی در شخصیت او به وجود نمی آید.

راپونزل (Rapunzel)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: راپونزل

راپونزل در انیمیشن گیسوکمند، شخصیتی از داستان افسانه ای گریمز است. راپونزل نماینده دختران جوانی است که مستقل، خیالاتی و پرجنب و جوش هستند و بیرون از چارچوب را می بینند. راپونزل یک پرنسس بود، اما تا سن 18 سالگی متوجه این موضوع نمی شود.

جودی آبوت (Jerusha Abbott)؛ از محبوب ترین شخصیت های کارتونی دختر

شخصیت های کارتونی معروف دختر: جودی آبوت

جودی دختری شاد و باهوش است که والدینش در کودکی او فوت کردند. او در خیابان بیسون در نیویورک پیدا شد و او را به خانه جان گریر بردند و کم کم استعدادش برای نوشتن کشف شد. یکی از نوشته های او توجه یک فرد ثروتمند به نام جان اسمیت را به خود جلب می کند و بورسیه تحصیل در دبیرستان یادبود لینکلن را به او می دهد. جودی نمی داند که جان اسمیت کیست و او را بابا لنگ دراز خطاب می کند.

با این وجود، او را تنها عضو خانواده خود می داند و به او وابسته می شود. جودی خیلی حرف می زند و عاشق داستان سرایی است. هم اتاقی های جودی در خوابگاه دبیرستان جودی، سالی مک براید و جولیا پندلتون نام دارند. جودی به خاطر یتیم بودن احساس حقارت می کند و نمی تواند این احساس خود را با کسی در میان بگذارد. در این کارتون، ظاهر جودی با موهای قرمز و جوراب های بلند شبیه به پی پی جوراب بلند (Pippi Longstocking) است.

موآنا (Moana)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: موآنا

گاهی اوقات، تمایل به ماجراجویی از والدین سرچشمه می گیرد. موآنا دختر رئیس تویی و همسرش سینا است. او آرزو دارد که با قایق به دل دریا بزند. اگرچه روحیه شورش و سفر در او دیده می شود، اما به نظر می رسد که طوفان و ایمان او را محدود کرده اند. او سرسخت است، می داند از زندگی چه می خواهد و حاضر است همه چیز را برای رسیدن به هدف خود تجربه کند.

حنا (Katri)؛ از معروفترین شخصیت های کارتونی دختر قدیمی

شخصیت های کارتونی معروف دختر: حنا دختری در مزرعه

حنا یکی از شخصیت های اصلی انیمیشن حنا دختری در مزرعه است. او دختر جوانی است که با خانواده اش در روستایی در فنلاند زندگی می کند و در مزرعه ای همراه با والدین و خواهر و برادرش کار می کند. علیرغم این که حنا 10 سال دارد، دختری مسئولیت پذیر و سخت کوش است که در کارهای روزانه به خانواده اش کمک می کند.

حنا شخصیتی مهربان و شاداب است که وقت گذراندن با حیوانات، به خصوص اسب ها را دوست دارد. او پیوند خاصی با یک اسب زیبا به نام گلدن میست برقرار می کند. حنا از او مراقبت می کند و در چمنزارها با او می گردد. عشق حنا به حیوانات ازطریق تمایل به دامپزشک شدن در انیمیشن نشان داده شده است.

زن شگفت انگیز (Wonder Woman)؛ شخصیت کارتونی دختر قدرتمند

شخصیت های کارتونی معروف دختر: زن شگفت انگیز

وقتی صحبت از زن شگفت انگیز و آمازون به میان باشد، منظور شرکت مستقر در ایالات متحده نیست. در کارتون لیگ عدالت، زن شگفت انگیز یا همان واندروومن، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین قهرمانان دی سی تمام دوران است. این شخصیت نمادی از برابری، عدالت و حقیقتی است که همه به دنبالش هستند.

لیسا سیمپسون (Lisa Simpson)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: لیسا سیمپسون

لیسا سیمپسون فرزند دوم هومر و مارج، خواهر کوچک تر برت و بزرگ ترین خواهر مگی است. او هشت سال دارد و باهوش، مراقب و علاقمند به محیط زیست و تمام موجودات آن است. او گیاهخواری و بودیسم را پذیرفته است و سعی دارد همین باورها را در دیگران القا کند اما نمی تواند.

سفید برفی (Snow White)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: سفید برفی

سفید برفی یک شخصیت خیالی در اولین فیلم انیمیشن تولید شده توسط والت دیزنی به نام سفید برفی و هفت کوتوله محصول سال 1937 است. شخصیت سفید برفی از یک داستان افسانه ای شناخته شده در بسیاری از کشورهای اروپایی اقتباس شده است که بهترین نسخه آن توسط برادران گریم گردآوری شد.

سفید برفی اولین پرنسس دیزنی است و اولین شخصیت زن خیالی به حساب می آید که در پیاده رو مشاهیر هالیوود ستاره دریافت کرده است.

بل (Belle)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: بل

شخصیت بل در میان دخترانی که عاشق پرنسس های فیلم های دیزنی هستند، محبوبیت فراوانی دارد. شاید به این دلیل باشد که آن ها خود را در شخصیت بل پیدا می کنند.

بل مانند بسیاری از طرفدارانش یک رویاپرداز است. او عاشق خواندن کتاب هایی است که او را به ماجراجویی هایی در دوردست ها می برند. او حتی در ترسناک ترین موجودات کتاب ها نیز زیبایی را پیدا می کند،‌ مثل این که مهربانی را در وجود دیو داستان می یابد.

در شهر کوچکی که او زندگی می کند، شخصیت بل به دلیل ذهن باز، قوی و هوشمند کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. دیزنی با ساخت این انیمیشن سعی داشت دختران را تشویق کند که خوشبختی ممکن است با کاوش در قلمروهای تازه بدست آید و نه لزوما تبدیل شدن به یک زن خانه دار.

آریل (Ariel)؛ شخصیت کارتونی مو قرمز دختر

شخصیت های کارتونی معروف دختر: آریل

موهای بلند، ضخیم و قرمز شناور در آب ازجمله مشخصه های بارز آریل در انیمیشن پری دریایی هستند و باعث می شوند که خیلی زود قابل تشخیص باشد. آریل یک پری دریایی مستقل و بی باک است که از نظر احساسی صادق و تحلیل گر است. او همچنان مانند یک بچه رفتار می کند، سوالات زیادی می پرسد و از تجربه چیزهای جدید لذت می برد.

سندی چیکس (Sandy Cheeks)

شخصیت های محبوب انیمیشنی: سندی چیکس

به نظر می رسد که سندی چیکس (باب اسفنجی) برای زندگی در زیر آب بهتر ساخته شده است و نه روی شاخه های درختان. او یک مبتکر، دانشمند و دوست نزدیک باب اسفنجی، پاتریک و سایر شهروندان بیکینی باتم است. یک بدن ساز شاداب که تنها ضعفش ناتوانی در نفس کشیدن زیر آب است.

پرنسس جاسمین (Princess Jasmine)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: پرنسس جاسمین

اگرچه او تنها دختر علاءالدین است، اما همچنان قلب شورشی دارد. جاسمین در یک قلعه همراه با یک شیر به عنوان حیوان خانگی زندگی می کند،‌ او شورش گر است و قصد دارد زندگی یک شهروند عادی در قلمرو پادشاهی اش را تجربه کند. یک شورش کوچک منجر به ملاقات او با علاءالدین می شود، که یک دزد خرده پاست که به جاسمین در یافتن راهش کمک می کند.

بسیاری پرنسس جاسمین از انیمیشن علاءالدین را به خاطر شجاعتش می شناسند. او با وجود این که مردم می گویند نمی تواند کاری انجام دهد، دلسرد نمی شود. همچنین از بیان نظر خود نمی ترسد.

استارفایر (Starfire)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: استارفایر

استارفایر (انیمیشن تایتان های جوان) با داشتن خون سلطنتی تامارانه، تبدیل شدن به پرنسس آینده در سرنوشت او نوشته شده است اما همیشه خواهری دارد که او را تحقیر می کند. پس از فرار از سیاره محل زندگی اش، بر روی زمین فرود می آید و به عضویت گروه تایتان های جوان در می آید تا با شیاطین مبارزه کند.

جین پورتر (Jane Porter)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: جین پورتر

در تارزان، جین پورتر یک زن جوان خیره کننده است که در یک سرزمین سرسبز زندگی می کند. انیماتورهای دیزنی از جین گودال و دایان فوسی که روی گوریل ها و شامپانزه ها تحقیق می کردند، الهام گرفتند. آن ها شخصیت جین پورتر را به عنوان یک زن ویکتوریایی تعریف کردند که با تخیل و شور و اشتیاق خود الهام بخش تارزان است.

دختر کفشدوزکی یا لیدی باگ (Ladybug)

شخصیت های کارتونی معروف دختر: دختر کفشدوزکی

مرینت دوپین چنگ یکی از دو قهرمان اصلی (همراه با آدریان آگرست) انیمیشن میراکلس: داستان های دختر کفشدوزکی و کت نوآر است. او یک دانش آموز سابق در کلاس میس باستیر در کالج فرانسوا دوپون در پاریس، فرانسه است و یک طراح مد نوظهور است که قصد دارد روزی برند خاص خود را داشته باشد.

با لیدی باگ میراکلس، مرینت به یک ابرقهرمان تبدیل می شود که قدرت خلقت دارد و در تلاش است تا قدرت مونارک و شروران همدستش را بگیرد. او همچنین به عنوان رهبر تیم قهرمانان فرنچ میراکلس خدمت می کند.

در وقایع سایرون،‌ استاد وانگ فو گریمور را ترجمه می کند. او به دنبال یافتن روشی برای تبدیل قدرت های دختر کفشدوزکی و کت نوآر به اشکال مختلف است. او می تواند معجونی بسازد که به آن شکل آبی می دهد. مرینت از آن برای تبدیل شدن به آکوا باگ استفاده می کند؛ این معجون به او توانایی نفس کشیدن در زیر آب و یک لباس مخصوص می دهد.

برای آشنایی با دیگر شخصیت های دختر کفشدوزکی کلیک کنید.

سیندرلا (Cinderella)؛ یکی از مهمترین شخصیتهای انیمیشنی دختر دیزنی

شخصیت های کارتونی معروف دختر: سیندرلا

سیندرلا قهرمان اصلی فیلم انیمیشن والت دیزنی با همین نام محصول سال 1950 است. بعد از مرگ مادرش، پدر سیندرلا با این باور که سیندرلا به مراقبت یک مادر نیاز دارد دوباره ازدواج می کند. او مدت کوتاهی بعد از ازدواج مجدد از دنیا می رود، در نتیجه سیندرلا مجبور می شود به خدمتکار نامادری، لیدی تریمین و دو خواهر ناتنی اش به نام های آناستازیا و دیزلا تبدیل شود.

علیرغم ظلم و حسادتی که خانواده ناتنی به سیندرلا دارند، او همچنان مهربانی، روحیه و زیبایی درونی خود را حفظ می کند. ایمان و ذهنیت مثبت او باعث می شود که یک مادرخوانده پری به او ظاهر شوند و جادوی او به عنوان یک کاتالیزور عمل کرده و سیندرلا را از یک خدمتکار به یک پرنسس تبدیل می کند. سیندرلا بعد از سفید برفی، دومین پرنسس مجموعه فیلم های والت دیزنی به حساب می آید.

مگارا (Megara)؛ یکی از نمادین ترین شخصیت های زن در دیزنی

شخصیت های کارتونی معروف دختر: مگارا

ممکن است مگارا در انیمیشن هرکول بهترین الگو برای دختران جوان نباشد، اما یکی از نمادین ترین شخصیت های زن در دیزنی است. آهنگ سولو او با عنوان « I Won’t Say (I’m in Love)»، در بین طرفداران دیزنی فورا به یک موفقیت تبدیل شد.  

او ممکن است به نظر گستاخ و کنایه زن باشد، اما اعتماد به نفس و کلاس خاصی دارد که به او جذابیت می بخشد. نمی توان هرکول را سرزنش کرد که عاشق او می شود!

مگ همچنین جان خود را به خاطر عشق برای دوست پسر سابقش فدا می کند، در حالی که او به مگ خیانت کرده است. در پایان، او عشق حقیقی را در هرکول پیدا می کند، اما نه بدون نجات جان او.

نزوکو کامادو (Nezuko Kamado)؛ شخصیت محبوب انیمیشنی قدرتمند

شخصیت های کارتونی معروف دختر: نزوکو کامادو

نزوکو کامادو یکی از شخصیت های انیمیشن شیطان کش است، دختری است که در انیمه شیطان کش به یک شیطان تبدیل می شود. او یک شخصیت بامزه، اما بسیار مرگبار است. با این وجود، بامزه بودن او همیشه در انیمه به نمایش گذاشته می شود. کل این مجموعه شامل شخصیت های دوست داشتنی زیادی است و شما نمی توانید این دختر بامزه را نادیده بگیرید.

او یک شخصیت قدرتمند هم از درون و هم بیرون دارد، این چیزی است که مخاطب در کل مجموعه فراموش نمی کند. او حتی بر هوس های شیطانی خود برای جسم انسان غلبه می کند تا به عضویت دسته شیطان کش درآید. آیا می توان او را دوست نداشت؟ بدون شک او بسیار محبوب است!

امیدواریم مرور اسم شخصیت های کارتونی دختر معروف و محبوب برای شما جالب و جذاب بوده باشد، اگر اسم انیمه محبوب شما جا افتاده است در بخش نظرات بنویسید تا به مقاله اضافه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

  1. Yukai- گفت:

    جاست نزوکو

  2. Yukai- گفت:

    جاست نزوکو چان

  3. Asal گفت:

    عالی بود همه قشنگ بودن

  4. Asal گفت:

    عالی بود همه قشنگ بودن بغیر جودی ابوت

  5. نزوکو چان گفت:

    عالییییییی نزوکو عشق انیمه ای منه

  6. نرگس ساعدی گفت:

    Just lady buh💖🌹🐞🐞