اخبار تکنولوژی

جزئیات جدید از آیفون‌های 15 منتشر شد

آیفون 15
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۰ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، جزئیات جدیدی از آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو را فاش کرده است.

به گفته او، شاسی تیتانیومی جدید مدل‌های پرو، ۱۰ درصد سبک‌تر شده و مقاوم‌تر است. همچنین لبه‌های فلزی و شیشه‌ای این مدل‌ها صاف‌تر و گردتر شده‌اند. درحالی‌که فریم فولاد ضدزنگ مدل‌های فعلی اثر انگشت جذب نمی‌کند، نمایشگر آیفون‌های جدید پرو به دلیل کاهش یک‌سومی حاشیه‌ها، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود تراشه A17 Bionic با فرآیند ساخت ٣ نانومتری در آیفون‌های جدید، علاوه بر بهبود عملکرد، موجب افزایش عمر باتری نیز می‌شود. انتظار می‌رود مدل‌های پرو جدید با این تراشه، نسبت به نسل فعلی عمر باتری بیشتری داشته باشند. همچنین حافظه رم افزایش یافته و از ۶ گیگابایت فراتر رفته است.

دکمه اکشن جایگزین سوئیچ صدا نیز می‌تواند برای انجام کارهای مختلف از جمله باز کردن دوربین، ضبط صدا و روشن کردن چراغ قوه تنظیم شود. گفته می‌شود دوربین تله‌فوتو و فوق‌عریض مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس نسبت به نسل قبل ارتقا یافته و برای اولین بار از ۱۲ مگاپیکسل فراتر می‌رود.

هم‌چنین طبق شایعات، بالاترین مدل آیفون ۱۵ همچنان نام پرو مکس را حفظ خواهد کرد و با نام اولترا معرفی نمی‌شود. تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از تراشه جدید اولتراباند U2 بهره می‌برند که عملکرد بهتری در ردیابی و اتصال فراهم می‌کند. سرعت شارژ بی‌سیم و قابلیت تعمیرپذیری نیز در تمام مدل‌ها بهبود یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید