اخبار بازی

با ابزار انویدیا RTX Remix، بازی‌های قدیمی را ریمستر کنید!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

قابلیت جدید RTX Remix انویدیا که به صورت بتا عرضه شده، امکان ریمستر بازی‌های قدیمی با تقویت بافت‌ها و نوسازی المان‌های مختلف، عرضه شد.

ابزار RTX ریمیکس انویدیا اکنون برای امتحان‌کردن در دسترس مادسازان قرار گرفته است. این ابزار بازسازیِ بازی، که فعلا در مرحله‌ی بتای آزاد است، به مادسازان اجازه می‌دهد با استفاده از ابزارهای بافتی مبتنی بر هوش مصنوعی، ردیابی پرتو و فناوری دی‌ال‌اس‌اس ۳ انویدیا، به بازی‌های قدیمی‌تر جان تازه‌ای ببخشند.

این همان ابزاری است که برای تقویت بصری بازی Portal با بهینه‌سازی بافت‌ها، مدل‌ها و نورپردازی بهتر استفاده شد. همچنین همین ابزار است که گروهی از مادسازان برای بازسازی Half-Life 2 با حشره‌های سرخرطوایی واقع‌گرایانه‌تر و بافت‌هایی به‌مراتب بهتر از آن استفاده می‌کنند. اما حالا که برای همه‌ی مادسازان قابل‌استفاده است، باید منتظر گسترش دامنه‌ی بازی‌های ارتقا‌ یافته باشیم.

البته همه‌ی بازی‌های کلاسیک با RTX ریمیکس سازگار نیستند. انویدیا می‌گوید این ابزار با بازی‌های دایرکت‌اکس ۸ و ۹ «با خطوط لوله با کارکرد ثابت» بهترین سازگاری را دارد، از جمله Call of Duty 2، Hitman 2: Silent Assassin، Garry’s Mod، Freedom Fighters، Need for Speed: Underground 2 و Vampire: The Masquerade – Bloodlines. لیست کاملی از عناوین سازگار در وب‌سایت modDB موجود است.

انویدیا می‌گوید RTX ریمیکس اپلیکیشنی را ارائه می‌دهد که به مادسازان اجازه می‌دهد چراغ‌ها را ایجاد و دارایی‌های بازسازی‌شده را به یک بازی وارد کنند، به همراه زمان اجرایی برای «ثبت صحنه‌های کلاسیک بازی و تزریق دارایی‌های بازسازی‌شده به بازی در هنگام پخش».

یکی از ویژگی‌های اصلی، یک ابزار هوش مصنوعی مولد است که از هسته‌های تنسور در پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX استفاده می‌کند تا بافت‌های با رزولوشن پایین را تجزیه و تحلیل کرده و «مواد فیزیکی دقیقی» تولید کند. سپس رزولوشن آن را تا چهار برابر افزایش می‌دهد. ماد‌سازان همچنین می‌توانند از رندر فیزیکی مبتنی (PBR) استفاده کنند تا بافت‌ها به‌درستی به نورپردازی ردیابی پرتو «واکنش» نشان دهند.

علاوه بر این، RTX ریمیکس به ماد‌سازان اجازه می‌دهد تا برای تجربه‌ی بازی کاملا بازسازی‌شده، از ردیابی پرتو، دی‌ال‌اس‌اس ۳ و انویدیا Reflex (که قرار است تأخیر را کاهش دهد) استفاده کنند. اگرچه این ابزارها باید کار بازسازیِ بازی را برای ماد‌سازان آسان‌تر کنند، انویدیا خاطرنشان می‌کند که RTX ریمیکس یک «راه‌حل فشردنِ یک دکمه برای بازسازی» نیست، چون ممکن است برخی از بافت‌ها اگر دارایی‌هایی که به آن‌ها متصل هستند به‌درستی ارتقا نیافته باشند، بیش از حد براق یا مات به نظر برسند.

انویدیا می‌گوید: «ابزارهای بافت هوش مصنوعی مولد می‌توانند به شما در شروع تبدیل بافت‌های قدیمی به مواد فیزیکی دقیق کمک کنند. اما چشمگیرترین پروژه‌های RTX ریمیکس (مانند Portal With RTX، Portal: Prelude RTX و Half Life 2 RTX: An RTX Remix Project) پر از دارایی‌های دست‌ساز باکیفیت با تعداد چند ضلعی بسیار زیاد و مواد واقع‌گرایانه هستند.» به این معنی که احتمالا تکمیل بازسازی‌های کامل بازی برای گروه‌های چند نفره‌ی ماد‌سازان و صرف زمان زیادی نیاز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید