اخبار تکنولوژی

رابط کاربری One UI 6 ویژگی Auto Blocker را برای بهبود امنیت گوشی‌های سامسونگ به ارمغان می‌­آورد

نویسنده : دانیال نوروزی۱۰ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طی روز گذشته، سامسونگ آپدیت پایدار اندروید 14 (One UI 6.0) را برای گلکسی S23 منتشر کرد. این نرم‌افزار جدید، چندین ویژگی جدید از جمله بهبود حریم خصوصی و امنیت را به ارمغان می­آورد.

در میان این ویژگی‌های امنیتی، ویژگی Auto Blocker نیز در لیست این تغییرات دیده می‌­شود که امنیت دستگاه را بهبود می‌بخشد و به کاربران اجازه می‌دهد بهترین گزینه‌ها را بر اساس استفاده خود، انتخاب کنند.

ویژگی Auto Blocker با استفاده از One UI 6 تدابیر امنیتی و داده­‌های بیش­تری را برای دستگاه‌های سامسونگ به ارمغان می‌آورد

در واقع Auto Blocker یک ویژگی انتخابی است که اقدامات امنیتی بیش­تری را ارائه می­‌دهد، از جمله جلوگیری از نصب برنامه از طریق منابع غیرمجاز. اگر در یافتن منابع ایمن برای دانلود فایل‌های APK (فایل‌های نصب برنامه/بازی اندروید) تجربه دارید، پس این ویژگی جدید کمک خاصی نمی‌کند؛ اما اگر فایل‌های APK را از منابع مطمئن دانلود نمی‌کنید و نمی‌توانید بین منابع امن و ناامن تمایز قائل شوید، می‌توانید این ویژگی حفاظتی اضافه ‌شده را فعال کنید که راه نصب فایل‌های APK از منابع نامعتبر را مسدود می‌کند.

این ویژگی، گزینه‌های دیگری نیز دارد، از جمله بررسی‌های امنیتی برنامه برای کمک به شناسایی برنامه‌های بدافزار احتمالی، دستورات مضر و نصب نرم‌افزار از طریق کابل USB. این ویژگی از شما در شرایطی که فردی به موبایل شما دسترسی فیزیکی پیدا کرده و سعی می­‌کند برنامه یا ابزارهای مخرب روی آن نصب کند، محافظت می­‌کند. این قابلیت همچنین هنگامی که دستگاه خود را از طریق کابل USB در مکان­‌های عمومی شارژ می­‌کنید، به شما کمک خواهد کرد.

از جمله فواید دیگر Auto Blocker، محافظت از پیام‌های شما و مسدود کردن حملات Zero Click است، جایی که دارای پیام‌های حاوی فایل‌های تصویری با کد مخفی است. این ویژگی چند ماه پیش با One UI 5.1 منتشر شد، اما در آن زمان فقط با برنامه‌­های Google Messages و Samsung Messages کار می‌­کرد. اکنون، این ویژگی با برنامه‌های پیام‌رسان تردپارتی نیز سازگاری دارد.

دکتر Seungwon Shin، EVP و رئیس تیم امنیتی Mobile Experience Business در Samsung Electronics، گفت:

در شرکت سامسونگ، ما دائما در تلاش هستیم تا کاربران خود را از حملات امنیتی در امان نگه داریم و با معرفی Auto Blocker، کاربران می‌توانند از حفظ امنیت خود لذت ببرند. مزایای اکوسیستم ما، اطلاع داشتن کاربران از امنیت گوشی آن‌هاست. ما همیشه به دنبال این هستیم که کاربران خود را آزاد بگذاریم تا خودشان بهترین­ها را مطابق با نیازهایشان انتخاب کنند، به جای اینکه ما از طرف آن­ها تصمیم بگیریم. Auto Blocker نیز از این امر مستثنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید