اخبار تکنولوژی

وان پلاس به حذف قابلیت شارژ بی سیم می‌اندیشد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق شایعات جدید، به نظر می‌رسد پرچمدار بعدی شرکت وان‌پلاس فاقد قابلیت شارژ بی‌سیم خواهد بود. این در حالی است که نسل قبلی یعنی وان‌پلاس 12، از شارژر بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کرد که از بسیاری از رقبای خود پیشی می‌گرفت.

موضع وان‌پلاس در قبال شارژ وایرلس در گذشته ثابت نبوده و برخی از گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت از این قابلیت بهره می‌بردند، اما در برخی دیگر این ویژگی حذف شده بود. با این حال، حالا گفته می‌شود که احتمالا پرچمدار آینده وان‌پلاس فاقد شارژ بی‌سیم خواهد بود. این تصمیم احتمالا به منظور جبران حجم باتری بزرگ این گوشی صورت گرفته است، چرا که گفته شده محصولات آینده وان‌پلاس، اوپو و ریلمی که همگی متعلق به یک گروه واحد هستند، از باتری‌های بزرگی بهره خواهند برد که در بازار امروز چندان رایج نیست.

بنابراین، به نظر می‌رسد تیم سازنده برای حفظ عمر مناسب باتری در این گوشی‌های پرچم‌دار، تصمیم گرفته‌اند تا شارژ بی‌سیم را کنار بگذارند. این گوشی‌های پرچمدار با تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام عرضه خواهند شد.

این تصمیم به منظور افزایش ظرفیت باتری تا 6000 میلی‌آمپر ساعت و در نتیجه کاهش وزن و ضخامت دستگاه اتخاذ شده است. با وجود حذف شارژ وایرلس، کاربران همچنان قادر خواهند بود گوشی خود را با شارژر سیمی 100 واتی شارژ کنند که با توجه به باتری بزرگ این گوشی، امری ضروری به نظر می‌رسد.

هرچند در این گزارش مشخص نشده که آیا منظور از پرچم‌دار بعدی، گوشی پرچم‌دار اصلی و پریمیوم وان‌پلاس است یا یک مدل دیگر، اما می‌توان حدس زد که وان‌پلاس 13 با باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی و بدون قابلیت شارژ بی‌سیم عرضه شود.

دیدگاهتان را بنویسید