اخبار سینما

فیلم اوپنهایمر به پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه‌ای جهان تبدیل شد

فیلم اوپنهایمر به پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه‌ای جهان تبدیل شد
نویسنده : تحریریه۲۶ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش خبرگزاری ددلاین، فیلم Oppenheimer ساخته کریستوفر نولان با عبور از مرز 900 میلیون دلار فروش در سراسر جهان، به پرفروش ترین فیلم زندگینامه‌ای جهان تبدیل شد. این فیلم در حال حاضر سومین فیلم پرفروش سال 2023 در سراسر جهان است.

Oppenheimer داستان زندگی جی. رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان نظری و مدیر علمی پروژه منهتن را روایت می‌کند. در این فیلم کیلین مورفی، رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت، مت دیمون، فلورنس پیو، کنت برانا، بنی صفدی، گری اولدمن و جیسون کلارک به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم ابتدا در 19 جولای در سینماهای خارج از ایالات متحده اکران شد و در 21 جولای در ایالات متحده به نمایش درآمد. Oppenheimer در حال حاضر در 64 بازار بین المللی، از جمله بریتانیا، پرفروش‌ترین فیلم نولان است.

یونیورسال، استودیوی سازنده فیلم Oppenheimer، نیز با گذشتن از مرز 4 میلیارد دلار فروش در سراسر جهان، به دومین استودیو در سال 2023 رسید که به این رکورد دست یافته است. یونیورسال همچنین تنها استودیویی است که از سال 2019 به این رکورد دست یافته است.

یونیورسال تا به امروز سه فیلم از پنج فیلم پرفروش سال را در سراسر جهان منتشر کرده است. Oppenheimer دوازدهمین فیلم پرفروش این استودیو در سراسر جهان و پرفروش ترین فیلم غیر فرانچایز آن است.

در سینمای جهان، یونیورسال سه فیلم از چهار فیلم پرفروش سال را منتشر کرده است. Oppenheimer یازدهمین فیلم پرفروش این استودیو در طول تاریخ در جهان است.

این خبر موفقیت بزرگی برای فیلم Oppenheimer و کریستوفر نولان است. این فیلم نشان دهنده آن است که مخاطبان همچنان علاقه‌مند به فیلم‌های زندگینامه‌ای و فیلم‌های ساخته شده توسط کارگردانان بزرگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید