اخبار تکنولوژی

باتری پیکسل 8 پرو مشکل اساسی دارد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۳ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل در گوشی پیکسل ۶ به جای استفاده از تراشه‌های کوالکام، از تراشه‌های تنسور خود استفاده کرد. تراشه‌های Tensor در ابتدا با مشکلاتی همچون تولید گرمای زیاد و کاهش عملکرد مواجه بودند. انتظار می‌رفت با عرضه نسل جدید پیکسل‌ها این مشکلات برطرف شود.

اما گزارش جدیدی نشان می‌دهد پیکسل ۸ پرو همچنان مشکل تخلیه سریع باتری در حالت مصرف داده تلفن همراه دارد. این موضوع باعث نارضایتی کاربران شده‌ است، زیرا انتظار می‌رفت با نسل جدید این مشکل برطرف شود. البته طبیعی است مصرف داده تلفن همراه بیشتر از Wi-Fi باشد، اما تفاوت قابل‌توجه در پیکسل ۸ پرو نشان‌دهنده وجود مشکل در مدیریت مصرف باتری است

بنابر گزارشات منتشر شده، بسیاری از کاربران سری پیکسل ۸ در انجمن‌هایی مانند Reddit و XDA، نگرانی خود را در مورد طول عمر کم باتری این گوشی‌ها مطرح کرده‌اند.

گفته می‌شود مودم Exynos 5300 به کار رفته در تراشه Tensor G3، عامل اصلی این مشکل است.گزارش‌ شده کاربران پس از حدود 5 ساعت استفاده از اینترنت تلفن همراه، مجبور به شارژ مجدد می‌شوند. در حالی که با Wi-Fi طول عمر باتری تا 8 ساعت است. این مسئله نگرانی‌هایی را در مورد بهینه‌سازی تراشه Tensor ایجاد کرده است.

باید دید گوگل برای رفع این مشکل بزرگ چه کار خواهد کرد. نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید