اخبار تکنولوژی

گوشی‌های پیکسل در زمینه آپدیت نرم‌افزاری به جنگ با آیفون می‌روند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل در حال حاضر برای گوشی‌های پیکسل خود کمتر از سامسونگ به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر می‌کند. سامسونگ از سری گلکسی S21 به بعد، برای گوشی‌های پرچمدارش ۴ نسخه اصلی اندروید را ارائه می‌دهد، در حالی که گوگل تنها تا ۳ نسخه اندروید را برای گوشی‌های پیکسل عرضه می‌کند.

اما طبق شایعات جدید، گفته می‌شود گوگل قصد دارد با سری پیکسل ۸ این رویه را تغییر دهد و حتی از سامسونگ هم جلو بزند تا پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری را برای گوشی‌های خود فراهم کند.

گوگل اخیرا شروع به استفاده از تراشه‌های اختصاصی خود به نام تنسور در گوشی‌های پیکسل کرده است. این موضوع می‌تواند باعث شود گوگل بتواند پشتیبانی نرم‌افزاری بهتر و طولانی‌تری را برای این گوشی‌ها فراهم کند.

پیش از این نیز محصولاتی مانند انویدیا شیلد که از تراشه‌های خود انویدیا استفاده می‌کردند، سال‌ها آپدیت دریافت کرده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود با استفاده از تراشه‌های تنسور، گوگل بتواند پشتیبانی بهتری را برای نرم‌افزار گوشی‌های پیکسل فراهم کند.

گوگل می‌خواهد با این کار به طور مستقیم با اپل رقابت کند و پشتیبانی از گوشی‌های پیکسل را تا حد آیفون‌ها ارتقا دهد. اپل عملکرد فوق‌العاده‌ای در به‌روزرسانی محصولات دارد و حتی آیفون‌های قدیمی مانند 6S و 7 همچنان آپدیت‌های امنیتی دریافت می‌کنند. گوگل می‌خواهد این فاصله عجیبی که با اپل دارد را کم کند.

دیدگاهتان را بنویسید