اخبار تکنولوژی

پروتکل RCS برای برخی از کاربران آیفون فعال شده است

نویسنده : دانیال نوروزی۰۶ تیر ۱۴۰۳
0 دیدگاه

با معرفی iOS 18، اپل سرانجام پروتکل RCS (خدمات ارتباطی غنی) را به آیفون آورده است و به نظر می‌رسد پشتیبانی از این پروتکل توسط برخی اپراتورهای آمریکایی فعال شده است.

اواخر سال گذشته، اپل تصمیم گرفت از RCS استقبال کند، موضوعی که گوگل مدتها به دنبال آن بود تا تجربه‌ی پیام‌رسانی بین کاربران iOS و اندروید را بهبود بخشد. بدون پشتیبانی RCS، ارسال پیامک بین کاربران iOS و اندروید با مشکلاتی همراه است زیرا به SMS متکی است. در نتیجه، عکس‌ها و فیلم‌ها تار به نظر می‌رسند، پیام‌ها گاهی کوتاه می‌شوند و پیام‌ها رمزگذاری سرتاسری ندارند.

همه این مشکلات به زودی برطرف می‌شود زیرا اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) اعلام کرد که از RCS در آیفون پشتیبانی خواهد کرد. این امر باعث بهبود پیام‌رسانی با کاربران اندروید با افزودن ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری فایل‌های رسانه‌ای با کیفیت بالاتر، رسید خوانده شدن پیام و نشانگر در حال تایپ می‌شود – ویژگی‌هایی که در حال حاضر در مکالمات اندروید به آیفون در دسترس نیستند.

برخی از کاربران در شبکه اجتماعی X، که تا همین اواخر با نام توییتر شناخته می‌شد، گزارش می‌دهند که RCS اکنون در آیفون‌هایشان فعال شده است. این ویژگی فقط برای کسانی که نسخه بتای iOS 18.2 را دانلود کرده‌اند و از اپراتورهای AT&T، T-Mobile یا Verizon استفاده می‌کنند، در دسترس است. برای فعال کردن RCS در تلفن خود، به تنظیمات بروید، به بخش برنامه‌ها رفته و سپس روی Messages ضربه بزنید.

برای آوردن RCS به آیفون، اپل به اپراتورها وابسته است و ظاهراً آخرین نسخه بتای iOS 18 فقط شامل بسته‌های به‌روزرسانی شده اپراتور برای سه اپراتور بزرگ ایالات متحده است. کاربران سایر اپراتورها و MVNOها احتمالاً باید کمی بیشتر برای تجربه‌ی روان‌تر پیام‌رسانی بین پلتفرمی صبر کنند.

پیام‌های RCS همچنان حباب‌های سبز رنگ خواهند داشت، اما با عنوان «پیام متنی – RCS» برچسب‌گذاری می‌شوند. همچنین، اگرچه RCS بسیاری از ویژگی‌های مشابه iMessage را دارد، اما iMessage و Google Messages همچنان ویژگی‌های انحصاری خود را خواهند داشت.

این یکی از معمول‌ترین حرکات اپل است. این شرکت در برابر فشار برای پذیرش RCS تسلیم شده است، اما با اختصاص دادن حباب‌های رنگی مختلف به هرکدام، تقسیم بین کاربران اندروید و آیفون را حفظ کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید