اخبار سینما

واکنش انجمن کارگردانان آمریکا به توافق انجمن نویسندگان و تهیه کنندگان

واکنش انجمن کارگردانان آمریکا به توافق انجمن نویسندگان و تهیه کنندگان
نویسنده : تحریریه۰۳ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به گزارش ددلاین، انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) روز یکشنبه به توافق انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) با اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا (AMPTP) واکنش نشان داد و به نویسندگان برای دستیابی به این توافق اولیه تبریک گفت.

DGA در بیانیه‌ای اعلام کرد که مشتاق است جزئیات این توافق را بررسی کند و اکنون زمان آن فرا رسیده است که AMPTP به میز مذاکره با انجمن بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) برگردد و به نیازهای بازیگران رسیدگی کند.

DGA در ماه ژوئن با تهیه‌کنندگان هالیوود به توافق سه ساله رسید که شامل افزایش دستمزد و افزایش 76 درصدی حق‌الزحمه خارجی برای بزرگترین پلتفرم‌های استریم بود.

DGA در آن زمان اعلام کرد که این توافق جدید پیشرفت‌های قابل توجهی در رسیدگی به رشد بین‌المللی صنعت سرگرمی ایجاد می‌کند و دستاوردهای قابل توجهی در زمینه حقوق اقتصادی و خلاقانه کلیدی به دست می‌آورد و در عین حال نقش حیاتی کارگردانان DGA و تیم‌های آن‌ها را تایید می‌کند.

جزئیات توافق اولیه WGA هنوز منتشر نشده است، اما توسط این انجمن قبل از رای گیری تایید عضویت منتشر خواهد شد.

مراحل بعدی در این فرآیند شامل رای دادن کمیته مذاکره کننده WGA درباره «اینکه آیا توافق را توصیه کند و آن را برای تصویب به هیئت مدیره WGAW و شورای WGAE ارسال کند» است که رای گیری آن به طور موقت برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید