اخبار سینما

تاریخ انتشار قسمت اول و دوم فیلم ربل مون (Rebel Moon)

تاریخ انتشار فیلم ربل مون
نویسنده : سارا محمدی۲۳ مهر ۱۴۰۲
1 دیدگاه

با ابراز تاسف برای علاقمندانی که مشتاقانه SnyderVerse را زنده نگه می دارند، خود اسنایدر دنیای DC را کنار گذاشته است. نتفلیکس با آغوشی باز از زک اسنایدر استقبال کرده است و همه منتظر تماشای فیلم حماسه ای علمی تخیلی دو قسمتی ربل مون هستند، که شبیه جنگ ستارگان می باشد. از همین حالا صحبت ها در مورد قسمت سوم فیلم، بازی ویدئویی و سایر پروژه های چند رسانه ای آن ادامه دارد. بنابراین، بیایید کل پروژه را یکجا بررسی کنیم و درباره زمان انتشار فیلم ربل مون، بازیگران و غیره صحبت کنیم.

تاریخ اکران ربل مون

زمان پخش قسمت اول فیلم ربل مون

ربل مون قسمت اول: فرزند آتش (Rebel Moon Part 1: A Child of Fire) درست در زمان کریسمس یعنی 22 دسامبر سال 2023 (1 دی 1402) بر روی نتفلیکس منتشر خواهد شد.

تاریخ انتشار قسمت دوم فیلم ربل مون

ربل مون قسمت دوم: ترساننده (Rebel Moon Part 2: The Scargiver) در 19 آوریل 2024 (31 فروردین 1403) پخش خواهد شد.

هر یک از این دو قسمت در بخش هایی رتبه R را خواهند داشت، اگرچه هنوز تایید رسمی در مورد مدت زمانی که باید منتظر آن ها بمانیم اعلام نشده است.

اگر نمی توانید تا آن زمان صبر کنید، نتفلیکس نیز قسمت اول را به مدت محدود طی یک هفته در سینماها اکران خواهد کرد. نمایش در هفته 15 دسامبر 2023 آغاز خواهد شد. همین انتظار برای قسمت دوم نیز وجود دارد، که اگر همین روند ادامه یابد در 12 آوریل 2024 در سینماها اکران خواهد شد.

اسامی بازیگران ربل مون

بازیگران فیلم ربل مون

زک اسنایدر شهرت بی چون و چرایی در همکاری با بازیگران دارد و معمولا استعدادهای فوق العاده ای را در فیلم های خود به کار می گیرد. ربل مون نیز از این قاعده مستثنی نیست. سوفیا بوتله در نقش اصلی، جایمن هانسو در نقش ژنرال تیتوس، چارلی هونام در نقش یک مزدور، ری فیشر در نقش جنگجویی به نام داریان بلوداکس و جنا مالون در نقش جنگجوی عنکبوتی حضور دارند. اد اسکرین در نقش دریاسالار آتیکوس نوبل و فرا فی در نقش رهبر نقش شرور در فیلم همه را میخکوب می کنند.

برجسته ترین بازیگر این فیلم بدون شک آنتونی هاپکینز برنده جایزه اسکار است که نقش جیمی را ایفا می کند؛ یک ربات جنگی مکانیزه JC1435 و محافظ پیشین پادشاه کشته شده. این همان نقشی است که برای ایفای آن متولد شده است!

داستان ربل مون

نشانه ها حاکی از آن است که فیلم علمی تخیلی زک اسنایدر قرار است برداشتی از هفت سامورایی کلاسیک آکیرا کوروساوا باشد. اکشن فیلم قرار است بر روی قمر Veldt رخ دهد، که از سوی پادشاهی فاشیست ها تهدید شده است. کورا، قهرمان داستان، باید برترین جنگجوها و مزدوران را از سراسر کهکشان گرد هم آورد تا با نیروی آن ها مبارزه کرده و از دنیای خود دفاع کند.

به غیر از آن، جزئیات دقیق هنوز کاملا فاش نشده است. ما می توانیم حدس بزنیم که این قوس داستانی پیچیده از قسمت اول یعنی فرزند آتش و ترساننده ها ادامه خواهد داشت، اگرچه از همین حالا شایعاتی در مورد فیلم سوم نیز وجود دارد. بنابراین، به نظر می رسد که این دنیای علمی تخیلی هنوز به پایان راه خود نرسیده است.

همچنین، تشخیص نشانه هایی از برداشت از جنگ ستارگان نیاز به توجه خاص ندارد. ایده اولیه ربل مون در سال 2012 با حضور زک اسنایدر در Lucasfilm برای ساخت یک فیلم مستقل از جنگ ستارگان آغاز شد. نه دیزنی و نه Lucasfilm علاقه ای به این موضوع نداشتند و اگرچه ایده و داستان اصلی از آن زمان بسیار تکامل یافته است، اما همچنان پژواک هایی از یک کهکشان بسیار دور وجود دارد.

اسنایدر: ربل مون یک پروژه چند رسانه ای است

ربل مون قرار نیست فقط یک فیلم باشد. اسنایدر گفته است که ربل مون را به عنوان نقطه شروع یک IP مستمر و دنیایی می بیند که در آن دیگران نیز می توانند داستان های خود را بازگو کنند. یک بازی رومیزی از ربل مون، یک انیمیشن کوتاه، یک رمان گرافیکی و یک بازی ویدئویی چهار نفره از این فیلم در حال تولید است که انحصاری متعلق به نتفلیکس می باشند. این بازی رویدادهای بعد از فیلم را دنبال می کند و این بدان معنی است که ممکن است تا بعد از اکران قسمت دوم در آوریل 2024 به بازار عرضه نشود.

علاوه بر این، رمانی از فیلم منتشر خواهد شد (قرار است 26 دسامبر سال 2023 عرضه شود) و اسنایدر ایده ساخت یک سریال تلویزیونی بر اساس شخصیت های داستانی فرا فی را مطرح کرده است، اگرچه تا جایی که ما خبر داریم به صورت رسمی چراغ سبزی از نتفلیکس دریافت نکرده است.

آیا ربل مون ارزش دیدن دارد؟

فیلم ربل مون

پاسخ به این سوال به این بستگی دارد که مخاطب سبک مهیج، اسلوموشن و اکشن اسنایدر را دوست دارد یا نه؟ به نظر می رسد که نتفلیکس او را آزاد گذاشته است و تریلر ربل مون عشق او به صحنه های عجیب و غریب، جنگجویان عضلانی و ترسناک و اکشن خشن را نشان می دهد.

همچنین یک نمایش مطبوعاتی خصوصی برگزار شده است که در آن 10 دقیقه از فیلم به نمایش گذاشته شد. حاضرین در این نمایش مطبوعاتی خصوصی بیان کردند که در مقایسه با انیمه های اتک آن تایتان و مرد تک مشتی، به نظر می رسد که انیمه جان تازه ای گرفته است. صحنه های اکشن به صورت صحنه های دقیق، با ظرافت اسلوموشن و آدرنالین بالا به تصویر کشیده شده اند.

بله، شبیه به فیلم های زک اسنایدر است. بیایید امیدوار باشیم که در ماه دسامبر با اکران فیلم ربل مون انتظارات همه برآورده شود.

همچنین بخوانید: تاریخ انتشار فیلم آکوامن 2

دیدگاهتان را بنویسید

  1. محمدرضا گفت:

    البته، در ابتدا نوشتید که اسنایدرورس به پایان رسیده و زک اسنایدر دیسی را برای همیشه کنار گذاشته. زک اسنایدر در صحبت ها و مصاحبه های مختلفی اعلام کرده که کار او با دیسی تمام نشده و در مصاحبه های اخیر ( به خصوص Vareity) اعلام کرد که احتمال بازگشت اسنایدرورس هنوز وجود دارد و ساخت دو دنباله jl همچنان مطرح و شدنی میباشد.