اخبار تکنولوژی

مایکروسافت ابزار بازیابی برای تعمیر رایانه های ویندوزی آسیب دیده از مشکل CrowdStrike منتشر کرد

مایکروسافت
نویسنده : دانیال نوروزی۰۳ مرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

مدیران فناوری اطلاعات اکنون راه سریع‌تری برای راه‌اندازی مجدد رایانه‌ها پس از به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike دارند.

مایکروسافت ابزار بازیابی منتشر کرده است که به مدیران فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا رایانه‌های ویندوزی که تحت تأثیر به‌روزرسانی معیوب CrowdStrike قرار گرفته‌اند را تعمیر کنند. این به‌روزرسانی باعث شد 8.5 میلیون دستگاه ویندوزی در روز جمعه از کار بیفتند. این ابزار یک درایو USB قابل بوت ایجاد می‌کند که مدیران فناوری اطلاعات می‌توانند از آن برای بازیابی سریع رایانه‌های آسیب‌دیده استفاده کنند.

در حالی که CrowdStrike به‌روزرسانی برای رفع نرم‌افزارش منتشر کرده است که منجر به میلیون‌ها خطای صفحه آبی مرگ شده است، همه رایانه‌ها قادر به دریافت خودکار این رفع نیستند. برخی از مدیران فناوری اطلاعات گزارش کرده‌اند که راه‌اندازی مجدد چندباره رایانه‌های شخصی، به‌روزرسانی لازم را دریافت می‌کند، اما برای برخی دیگر، تنها راه، بوت شدن دستی در حالت Safe Mode و حذف فایل به‌روزرسانی مشکل‌ساز CrowdStrike است.

ابزار بازیابی مایکروسافت اکنون این فرآیند بازیابی را با بوت شدن در محیط Windows PE از طریق USB، دسترسی به دیسک رایانه آسیب‌دیده و حذف خودکار فایل مشکل‌ساز CrowdStrike کمتر دستی می‌کند تا رایانه بتواند به درستی بوت شود. این کار نیاز به بوت شدن در حالت Safe Mode یا نیاز به حقوق مدیر در رایانه را از بین می‌برد، زیرا این ابزار به سادگی به دیسک دسترسی پیدا می‌کند بدون اینکه در کپی محلی ویندوز بوت شود. اگر دیسکی با رمزگذاری BitLocker محافظت شود، این ابزار از کاربر رمز بازیابی BitLocker را درخواست می‌کند و سپس به رفع به‌روزرسانی CrowdStrike ادامه می‌دهد.

مایکروسافت همچنین مراحل بازیابی جداگانه‌ای برای ماشین‌های مجازی ویندوز که روی Azure اجرا می‌شوند، در دسترس دارد و این شرکت همچنین مراحل بازیابی را برای همه دستگاه‌های ویندوز 10 و ویندوز 11 در سایت پشتیبانی خود منتشر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید