اخبار تکنولوژی

زمان عرضه و انتظارات از گلکسی S24 اولترا

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۲ مهر ۱۴۰۲
1 دیدگاه

سامسونگ در حال برنامه ریزی رویداد گلکسی آنپکد در بهمن ماه سال جاری است و غول کره‌ای دنیای تکنولوژی قصد دارد، در این رویداد از سری گلکسی اس 24 رونمایی کند.

شایعات مربوط به گلکسی اس 24 اولترا، پرچمدار آینده سامسونگ، به‌تازگی شدت بیشتری پیدا کرده است. با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه این گوشی، اکنون زمان آن رسیده تا ما نگاهی دقیق‌تر به برنامه‌های آینده سامسونگ برای سال 2024 بیندازیم. اگر شما هم قصد خرید گوشی پرچمدار سامسونگ، اس 24 را دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

همه چیزهایی که تا اینجا از گلکسی اس۲۴ اولترا می دانیم!

گل سرسبد رویداد گلکسی آنپکد 2024 سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا است. پرچم‌دار همه فن حرف و قدرتمند کره‌ای در حال آماده شدن برای یک رقابت بزرگ با آیفون‌های 15 پرو اپل است؛ سامسونگ تمام تلاش خود را می‌کند تا پرچم‌داری را روانه‌ی بازار کند که کمتر گوشی هوشمندی توان رقابت با آن را داشته باشد. اگر قصد خرید یک پرچم‌دار همه فن حریف و تازه نفس را دارید، ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

زمان عرضه گلکسی S24 Ultra

سامسونگ سال پرکاری را پشت سر گذاشته است. سری گلکسی S23 در فوریه 2023 عرضه شد و چند ماه بعد، گلکسی A54 میان‌رده نیز معرفی شد. اکنون که گوشی‌های هوشمند تاشو گلکسی Z Fold 5 و گلکسی Z Flip 5 نیز عرضه شده‌اند، سامسونگ می‌تواند تمام توجه خود را به مدل‌های گلکسی S24، از جمله S24 اولترا، معطوف کند.

گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S سامسونگ معمولاً در سه ماهه اول سال جدید عرضه می‌شوند و این شرکت ترجیح می‌دهد در ماه فوریه از پرچمداران جدید خود رونمایی کند. با توجه به این، انتظار می‌رود که گلکسی S24 اولترا در کنار سایر مدل‌های سری S24 در فوریه 2024 معرفی شود. البته این فقط یک حدس و گمان است و شایعات دقیق‌تر در مورد تاریخ احتمالی عرضه این گوشی‌ها در ماه‌های آینده منتشر خواهد شد.

سخت افزار گلکسی اس ۲۴ اولترا

سامسونگ در یک اقدام جنجالی، تصمیم به عرضه‌ی خانواده گلکسی اس 24 در دو نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گرفته است. اقدامی که قبل‌تر نیز کره‌ای‌ها انجام داده بودند و پس از یک وقفه در سری گلکسی اس 23، مجددا تصمیم به تکرار آن گرفتند.

نسخه‌های اسنپدراگون پرچم‌دارهای سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به نسخه اگزینوسی دارند و همین موضوع سبب شده است که از نظر فروش، موفق‌تر باشند. اما این موضوع بدین معنا نیست که قرار باشد در سری گلکسی اس 24 نیز نسخه‌های اگزینوسی عملکرد ضعیفی داشته باشند. سامسونگ در این مدت تجربه بسیار زیادی در زمینه ساخت چیپست‌های موبایلی به دست آورده است و توانسته خود را به بزرگانی چون کوالکام نزدیک کند.

در نسخه‌‌ی اگزینوسی، تامین انرژی پرچم‌دارهای سامسونگ برعهده چیپست اگزینوس 4 نانومتری اگزینوس 2400 است که طبق شایعات، عملکرد قابل قبولی را به عنوان یک چیپست پرچم‌دار از خود به جا گذاشته است.

در نسخه‌ی اسنپدراگونی نیز، چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 ویژه‌ی گلکسی، نقش قلب تپنده‌ی پرچم‌دارهای سامسونگ را ایفا می‌کند.

در مجموع اگر قصد خرید گوشی اندرویدی پرچم‌دار را دارید، خانواده گلکسی اس 24 به خصوص گلکسی اس 24 اولترا می‌تواند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشد.

چه انتظاراتی از دوربین گلکسی S24 اولترا داریم!

انتظار می رود گلکسی اس 24 اولترا دارای یک سیستم دوربین قدرتمند باشد که شامل یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی می شود.

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی

دوربین اصلی گلکسی اس 24 اولترا از یک سنسور بزرگ 1/1.33 اینچی با پیکسل های 0.8 میکرومتر استفاده می کند. این دوربین می تواند تصاویر با کیفیت بسیار بالایی را ثبت کند. همچنین، این دوربین از فناوری Nonacellاستفاده می کند که به آن کمک می کند تا تصاویر با نور کم را به خوبی ثبت کند. این یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های دوربین اصلی گلکسی اس 24 اولترا به حساب می‌آید.

دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی

دوربین فوق عریض گلکسی اس 24 اولترا می تواند تصاویری با زاویه دید 120 درجه ثبت کند. این دوربین برای عکاسی از مناظر و گروه های بزرگ افراد بسیار مناسب خواهد بود و سامسونگ در نسل‌های قبلی نیز سعی داشته است تا دوربین فوق عریض با کیفیتی را برروی پرچم‌دار خود تعبیه کند.

دوربین تله فوتو و پریسکوپی

دوربین تله فوتو و پریسکوپی گلکسی اس 24 اولترا می توانند زوم اپتیکال 3 برابر و 10 برابر را ارائه دهند. این دوربین‌ها با توجه به میزان زومی که در اختیار کاربر قرار می‌دهند، برای عکاسی از سوژه های دور بسیار مناسب خواهند بود.

در مجموع، اگر در زمان خرید گوشی، دوربین گوشی در اولویت بالایی برای شما قرار دارد، پرچم‌دارهای سامسونگ می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

صفحه نمایش گلکسی اس ۲۴ اولترا چه تفاوتی با نسل قبل دارد؟

براساس گزارش‌های منتشر شده، نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا از یک پنل 6.78 اینچی Dynamic AMOLED 2x  با وضوح +QHD (3120×1440 پیکسل)، نسبت‌ تصویر 19.5:9 و حداکثر روشنایی 2500 نیت بهره خواهد برد. این میزان روشنایی 750 نیت بیشتر از نمایشگر گلکسی اس 23 اولترا است و باعث می‌شود که نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا در محیط‌های روشن نیز به خوبی قابل مشاهده باشد.

علاوه‌براین موارد، نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به طور کلی نمایشگر این گوشی برای انجام بازی‌های گرافیکی و دیدن فیلم، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

هنوز مشخص نیست که کره‌ای‌ها قصد استفاده از دوربین سلفی زیر نمایشگر را در گلکسی اس 24 را دارند یا خیر؛ اما براساس اخبار و شایعات مختلف، احتمال دارد که سامسونگ، گلکسی اس 24 اولترا را به اولین گوشی هوشمند غیرتاشوی خود بدل کند که دارای دوربین سلفی زیر نمایشگر است.

خرید گوشی با نمایشگر با کیفیت، دغدغه‌ی اصلی خیلی از کاربران است و سامسونگ همیشه در این زمینه بهترین بوده است و این موضوع‌ را بارها به اثبات رسانده است. گلکسی اس 24 اولترا نیز یکی دیگر از پرچم‌داران کره‌ای است که به احتمال زیاد از نظر نمایشگر، حرف اول را در بازار بزند.

منتظر باتری بهتری برای Galaxy S24 Ultra باشیم؟

طبق گزارش‌ها و شایعات منتشر شده، گلکسی اس 24 اولترا از یک باتری 4855 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. این ظرفیت نسبت به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی گلکسی اس 23 اولترا کمی کمتر است، اما هم‌چنان ظرفیت قابل‌توجهی است و طبق وعده‌های سامسونگ، سیستم نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این گوشی به گونه‌ای خواهد بود که شارژدهی آن با نسل قبلی، تفاوتی نداشته باشد.

باتری گلکسی اس 24 اولترا از فناوری شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود گوشی در مدت زمان کوتاهی شارژ شود. علاوه بر این، باتری گلکسی اس 24 اولترا از فناوری شارژ بی‌سیم 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی: چیزی که ما از گلکسی اس ۲۴ اولترا انتظار داریم

با توجه به اینکه شایعات در مورد Galaxy S24 Ultra در حال حاضر بسیار کم است، این موضوع را برای ما باقی می گذارد تا با ویژگی هایی که امیدواریم ببینیم، جای خالی را پر کنیم. از این گذشته، همان‌طور که Galaxy S23 Ultra ممکن است یک گوشی قدرتمند باشد، اما هنوز هم نقاطی وجود دارد که سامسونگ می‌تواند آن‌ها را بهبود بخشد.

قلم S Pen جدید: ما انتظار داریم سامسونگ ویژگی‌های جدید و بهترین را برای قلم S Pen در نظر بگیرد. همچنین امیدواریم که Galaxy S24 Ultra توجه بیشتری به S Pen داشته باشد و پشتیبانی از قابلیت‌های جدید را اضافه کند. این موارد می تواند شامل Air Actions جدید S Pen یا احتمالاً کنترل از راه دور سایر عملکردهای Galaxy S23 Ultra باشد.

سرعت شارژ سریع‌تر: گلکسی S23 Ultra با وجود اینکه سایر گوشی‌های اندرویدی به ویژه دستگاه‌هایی مانند OnePlus 1 به شما امکان می‌دهند، گوشی خود را بسیار سریع‌تر شارژ کنید، همچنان روی شارژ 45 واتی باقی ماند. ما دوست داریم سرعت شارژ سریع‌تری را در گلکسی اس ۲۴ اولترا شاهد باشیم.

عدم تغییر قیمت: امیدواریم که هر تغییری که سامسونگ در گلکسی S24 Ultra معرفی می‌کند، با تغییر قیمت همراه نباشد. تغییر قیمت در اس ۲۴ اولترا می‌تواند برای کشورهایی مثل کشور خودمان ایران که شاهد نوسانات ارزی شدیدی در آن هستیم کمی نگران کننده باشد.

گلکسی اس 24 اولترا احتمالا قرار است اوایل سال آینده میلادی معرفی شود و طرفداران این غول کره‌ای بی‌صبرانه منتظر این گوشی هستند. اگر قصد خرید گوشی اندرویدی پرچم‌دار دارید، منتظر گلکسی اس 24 اولترا باشید چرا که سامسونگ، برنامه‌های ویژه‌ای برای طرفداران خود تدارک دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

  1. سعید گفت:

    جالب بود
    اس ۲۴ سامسونگ عالیه