اخبار تکنولوژی

سامسونگ در صدر بازار گوشی‌های هوشمند اروپا/ اپل با افت شدید سهم بازار مواجه شد

سامسونگ اپل
نویسنده : تحریریه۱۹ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق گزارش اخیر شرکت کانالیس (Canalys)، سامسونگ در سه ماهه نخست سال 2024 با اقتدار، عنوان پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در اروپا را از آن خود کرد. این شرکت کره‌ای با عرضه 12.1 میلیون دستگاه گوشی و کسب 37 درصد از سهم بازار، 2 درصد رشد نسبت به سال گذشته را تجربه کرد.

در مقابل، اپل، رقیب اصلی سامسونگ، با افت 17 درصدی سهم بازار خود روبرو شد و به 22 درصد رسید. این افت شدید را می‌توان به چرخه طبیعی فروش آیفون‌ها و عدم عرضه مدل جدید آیفون SE در سال 2024 نسبت داد.

علاوه بر سامسونگ و اپل، شیائومی، موتورولا و آنر به ترتیب با سهم 16، 6 و 3 درصدی، رتبه‌های بعدی را در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا در این مدت به خود اختصاص دادند.

موفقیت سامسونگ در این فصل را می‌توان به عرضه گوشی پرچمدار گلکسی S24 نسبت داد. سامسونگ در این بازه زمانی حدود 4.3 میلیون دستگاه از این سری را به فروش رسانده که نشان‌دهنده تقاضای بالای مصرف‌کنندگان برای این محصول است.

این افت و خیزها در بازار گوشی‌های هوشمند اروپا نشان‌دهنده رقابت شدید بین برندها برای تصاحب سهم بیشتر از این بازار پرسود است. در حالی که سامسونگ در حال حاضر در صدر جدول قرار دارد، اما اپل و سایر رقبا به دنبال راه‌هایی برای بازگشت به مسیر رشد خود هستند.

دیدگاهتان را بنویسید