اخبار تکنولوژی

گوشی s24 اولترا کی وارد بازار می شود؟ شایعات معتبر پیرامون آن

تاریخ انتشار سامسونگ گلکسی s24 ultra
نویسنده : سارا محمدی۰۳ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

چه انتظاری باید از گوشی های سری s24 سامسونگ داشت؟ هرآنچه باید در مورد تاریخ عرضه گوشی s24 ultra و دیگر مدل های سری s24 سامسونگ بدانید در این مقاله آورده شده است!

هر سال، طرفداران گوشی های هوشمند منتظر عرضه گوشی های اندروید پرچم دار از سوی سامسونگ هستند. در سال 2023، این پرچم داران از سری s23 بودند. با این وجود، سال آینده انتظار می رود که سری s24 سامسونگ وارد بازار شود. ما می دانیم که تا عرضه این گوشی ها زمان زیادی باقی مانده است، اما شایعات پیرامون آن ها در حال افزایش هستند.

در ادامه، آخرین شایعات معتبر پیرامون تاریخ انتشار، مشخصات و قیمت سامسونگ گلکسی s24 ultra، گلکسی s24، گلکسی s24 پلاس را خواهید دید.

گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ کی میاد؟

تاریخ عرضه گلکسی s21 29 ژانویه 2021
تاریخ عرضه گلکسی s22 25 ژانویه 2021
تاریخ عرضه گلکسی s23 1 فوریه 2021

طی چند سال گذشته، سامسونگ یک سری جدید از گلکسی s را در ماه اول یا دوم سال عرضه کرده است. برای یافتن گوشی که در ماه های فوریه یا ژانویه عرضه نشده است، باید به گلکسی s8 بازگردید (این گوشی در مارس 2017 روانه بازار شد). با توجه به این ترتیب، احتمال می رود که شرکت سامسونگ گوشی گلکسی s24 را در ژانویه یا فوریه 2024 وارد بازار کند.

در گذشته، سامسونگ گوشی های سری s خود را در رویدادهای مهم تکنولوژی عرضه می کرد، به خصوص در کنگره جهانی موبایل. با این وجود، این روند را کنار گذاشته است و رویدادهای خاص خود را برای عرضه گوشی های گلکسی سری s دارد. انتظار می رود که شرکت همین روند را برای s24 تکرار کند. به عبارت دیگر، منتظر یک رویداد پر زرق و برق خاص سامسونگ با حضور صدها نفر در برخی از شهرهای بزرگ جهانی باشید.

اگرچه در دنیای تکنولوژی هیچ چیز قطعی نیست، اما احتمال عرضه سامسونگ گلکسی s24 بسیار بالاست. طی 13 سال گذشته، شرکت سامسونگ هر سال گوشی های گلکسی s را روانه بازار کرده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که امسال مستثنی باشد.

البته، سامسونگ قبلا نیز ما را فریب داده است. در سال 2020، این شرکت استراتژی نام گذاری گوشی های خود را از گلکسی s10 به گلکسی s20 تغییر داد. سامسونگ این کار را انجام داد تا نام گوشی ها مطابق با سال عرضه آن ها باشد. با این وجود، ما هیچ مدرکی مبنی بر تغییر دوباره استراتژی نام گذاری گوشی های سامسونگ در دست نداریم. به این ترتیب، انتظار می رود که گلکسی s24 اولترا در سال 2024 وارد بازار شود.

البته، Galaxy S24 Ultra در تلاش‌ های خود برای تصاحب بخش بزرگ‌ تری از بازار اندروید تنها نیست، Galaxy S24 Plus و Galaxy S24 نیز در حال تولید هستند.

سری گلکسی اس 24 سامسونگ به احتمال زیاد در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه 2024 توسط سامسونگ رونمایی خواهد شد.

شایعات معتبر در مورد گوشی های سری s24 سامسونگ

ما هنوز در اوایل چرخه انتشار سری گلکسی s24 هستیم. بنابراین، هنوز شایعات معتبر زیادی در این مورد وجود ندارد. با این وجود، چندین شایعه قابل توجه شنیده ایم و می توان بر اساس روند کاری شرکت سامسونگ فرضیاتی را مطرح کرد.

سری گلکسی s24 چند مدل خواهد داشت؟

از زمان عرضه گلکسی s20، در هر خانواده از گلکسی s سه مدل منتشر شده است: یک مدل استاندارد،‌ یک مدل پلاس و یک مدل اولترا. انتظار می رود که این روند در سال 2024 ادامه داشته باشد. در نتیجه، به احتمال زیاد سامسونگ گلکسی s24، گلکسی s24 پلاس و گلکسی s24 اولترا وجود خواهد داشت.

با این وجود، شایعاتی نیز مبنی بر حذف سامسونگ گلکسی s24 پلاس به گوش می رسد. این شایعه از یک فاش کننده نسبتا ناشناخته سرچشمه گرفته و توسط سایر افشاگران برجسته تر دنبال نشده است. خیلی دور از ذهن به نظر نمی رسد، با توجه به اینکه مدل پلاس معمولا ضعیف ترین مدل در این سری است. با این حال، ما فکر می کنیم سامسونگ به سیستم آزمایش شده و واقعی خود برای ارائه سه مدل از گلکسی s24 پایبند بماند.

 در یک نظرسنجی، تقریبا نیمی از خوانندگان امیدوار بودند که سامسونگ مدل پلاس را کنار نگذارد. ما نیز امیدواریم سامسونگ به آن ها گوش دهد.

طراحی

در سال 2023، سامسونگ برای اولین بار طی دو سال گذشته ظاهر گوشی های سری گلکسی s را تغییر داد. اکنون، هر گوشی از این خانواده بسیار شبیه به هم هستند؛ با لبه های مربعی، بریدگی های لنز دوربین در قاب پشتی و گزینه های رنگی یکسان.

احتمال تغییر شکل ظاهری این سری در سال 2024 بسیار کم است. البته، تغییرات جزئی وجود خواهد داشت، اما سامسونگ هر سال تغییرات چشمگیری را در گوشی های خود ایجاد نمی کند. تا زمانی که شاهد لو رفتن برخی رندرهای قابل اعتماد نباشیم، فرض می کنیم که گلکسی s24، گلکسی s24 پلاس و گلکسی s24 اولترا بسیار شبیه همتایان S23 خود خواهند بود.

مشخصات

در سال 2023، سامسونگ کاری را انجام داد که مدت ها انجام نداده بود: تمام دستگاه های گلکسی s23 را با یک چیپست مشابه، اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه کرد. پیش از این، دو نوع گوشی گلکسی s وجود داشت: یک مدل کوالکام اسنپدراگون و یک مدل سامسونگ اگزینوس. مدل‌ های اسنپدراگون معمولاً در ایالات متحده، کره جنوبی و سنگاپور عرضه می ‌شوند، در حالی که بقیه جهان مدل ‌های اگزینوس را دریافت می کنند. به نظر می رسد که این مسئله چندان مهم نیست، به جز اینکه مدل های اسنپدراگون به طور جهانی برتر از مدل های اگزینوس بودند.

در سال 2024، آیا سامسونگ به همین استراتژی پایبند خواهد ماند؟ امیدواریم اینگونه باشد، اما شواهد نشان می دهند که اگزینوس قرار است در برخی از ظرفیت ها بازگردد. اگر در کشوری زندگی می کنید که معمولا چیپست اگزینوس را دریافت می کند، امید خود را از دست ندهید. سامسونگ و کوالکام دارند که به نظر می رسد این شایعه بعید باشد، حداقل در عرضه گسترده گوشی های سامسونگ. با این وجود، کاملاً ممکن است برخی از مدل‌ های بسیار خاص گلکسی s24 بتوانند چیپست اگزینوس داشته باشند، به خصوص زمانی که گزارش ‌های مالی دردسرساز سامسونگ را در نظر بگیرید.

در مورد سایر مشخصات گوشی، ما شاهد تغییرات چشمگیری نخواهیم بود. می توان انتظار داشت که هر سه مدل گوشی گلکسی s24 مشخصات مشابه یا بهتری نسبت به گوشی گلکسی s23 داشته باشند. این به معنی 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی به عنوان پایه، حداقل 8 گیگابایت رم در همه مدل ها است.

با این حال، شایعه‌ ای که در ماه ژوئیه از سوی RGcloudS در توییتر منتشر شد، حاکی از آن بود که S24  اولترا (و احتمالاً S24 پلاس) می‌تواند باتری انباشته ‌ای داشته باشد. همراه با ژل خنک کننده جدید، RGcloudS ادعا می کند که این گوشی(ها) می توانند سرعت شارژ 65 وات داشته باشند. علاوه بر این، افشاکننده ادعا می کند که S24  اولترا و پلاس دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی خواهند بود. مهم است که توجه داشته باشید که این قطعی نیست، فقط یک نمونه اولیه است. ما با سوابق این افشاگر آشنا نیستیم، بنابراین نمی توانیم به طور قطع آن را تایید کنیم.

دوربین ها

تاکنون، بزرگ ترین تغییراتی که احتمال می رود در سری s24 شاهد آن ها باشیم، پیرامون دوربین های گوشی بوده است. شایعه ها حاکی از این است که دوربین گوشی گلکسی s24 اولترا یکی از دو لنز تله فوتو خود، به خصوص لنزهای اپتیکال 3x را ارتقا خواهد داد. این شایعه بیان می کند که قرار است با لنز 5x جایگزین شود. با این وجود، Revegnus این شایعه را رد می کند و می گوید که لنز 3x همچنان در گلکسی s24 وجود خواهد داشت و تنها تغییر ارتقا به حسگر 10x خواهد بود.

علاوه بر این، سایر لنزهای تله فوتو می توانند از یک طراحی پریسکوپ 10x به لنزهای نسل تاشو متغیر ارتقا یابند. از نظر تئوری، این لنز می تواند زوم دقیق در هر سطحی بین 5x تا 10x را فراهم نماید.

به احتمال زیاد لنزهای گلکسی s24 و گلکسی s24 پلاس ثابت باقی خواهند ماند.

در همین حال، یک افشاگر برجسته بیان می کند که سامسونگ در مورد نرم افزار دوربین بهبودهای قابل توجهی را در گوشی های سری گلکسی s24 ارائه خواهد کرد. یوگش برار می‌ گوید که این تغییرات قاب توجه خواهند بود، اگرچه او مشخص نکرد که این تغییرات چه چیزهایی را شامل می شوند. هر اتفاقی که بیفتد، انتظار داشته باشید که آنها طبق معمول بهترین گوشی های دوربین دار را به چالش بکشند.

GalaxyClub در 21 ژوئیه ادعا کرد که سری s24 دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی را که در محدوده گلکسی S23 مشاهده می شود حفظ خواهد کرد. این رسانه همچنین تاکید کرد که سامسونگ می ‌خواهد بریدگی سوراخ پانچ را تا حد امکان کوچک نگه دارد و این نشان می‌ دهد که نباید انتظار حسگر بزرگ ‌تری نیز باشیم. بنابراین این شرکت باید کیفیت تصویر را از طریق پردازنده و نرم افزار بهبود بخشد.

قیمت گوشی های گلکسی سری s24

  • گلکسی s21، s21 پلاس و s21 اولترا: به ترتیب 799، 999، 1199 دلار
  • گلکسی s22، s22 پلاس و s22 اولترا: به ترتیب 799، 999، 1199 دلار
  • گلکسی s23، s23 پلاس و s23 اولترا: به ترتیب 799، 999، 1199 دلار

همانطور که در فهرست بالا مشاهده می کنید، سامسونگ برای سه سال متوالی استراتژی قیمت گذاری خود را در ایالات متحده آمریکا تغییر نداده است. با این وجود، نمی توان این استراتژی را برای سایر نقاط دنیا اجرا کرد. در واقع، امسال قیمت گلکسی سری s23 در بسیاری از کشورهای مطرح ازجمله انگلستان و کشورهای اروپایی با افزایش قابل توجهی همراه بود.

به این ترتیب، می توان انتظار داشت که به زودی شاهد افزایش قیمت در ایالات متحده نیز باشیم. این که افزایش قیمت چقدر باشد، مشخص نیست. همچنین، هنوز مشخص نیست که افزایش قیمت برای هر سه مدل خواهد بود یا فقط مدل اولترا.

البته، ممکن است شگفت زده شویم و سامسونگ رویکرد سه سال پیش در ثابت نگه داشتن قیمت ها را ادامه دهد.

قیمت شایعه Galaxy S24 Ultra

ما انتظار نداریم که سامسونگ قیمت‌ ها را افزایش دهد و گلکسی اس 24 اولترا را گران‌تر بفروشد. قیمت اولیه احتمالاً از 1199 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی، 1299 دلار برای نسخه 512 گیگابایتی و 1619 دلار برای نسخه 1 ترابایتی آغاز خواهد شد. این قیمت گذاری گلکسی اس 23 اولترا بود و ما امیدواریم که این برچسب های قیمت ثابت باقی بمانند.

مشخصات گوشی های سامسونگ سری گلکسی s24

سامسونگ همیشه ویژگی های جدیدی را به آخرین گوشی های هوشمند خود اضافه می کند. با این وجود، گاهی اوقات ویژگی هایی را ارتقا می دهد که برای ما مهم نیستند یا ویژگی هایی که برای ما مهم هستند را بهبود نمی بخشد. در ادامه، سه ویژگی را به شما معرفی می کنیم که امیدواریم در گوشی گلکسی s24 ارتقا یابند. هیچ مدرکی مبنی بر ارتقا این سه ویژگی در دست نداریم، اما امیدواریم اینگونه باشند.

شارژ سریع تر در همه دستگاه ها

در ایالات متحده، OnePlus 11 با 80 وات شارژ می شود. این به اندازه کافی سریع است تا در کمتر از 30 دقیقه از صفر به شارژ کامل برسد.

متأسفانه ما انتظار نداریم که سامسونگ در مورد سرعت شارژ در سری گلکسی s24 به این رقم دست یابد. علیرغم عملکرد خوب سامسونگ با شارژ 45 واتی گلکسی s23 اولترا، گلکسی s23 معمولی همچنان در 25 وات گیر کرده است. با در نظر گرفتن این موضوع، امیدواریم شاهد پیشرفت هایی از سوی سامسونگ در این زمینه باشیم.

از لحاظ تاریخی، سامسونگ در زمینه افزایش سرعت شارژ عملکرد چندان خوبی نداشته است. ممکن است این تاخیر مربوط به خرابی سری گلکسی نوت 7 باشد (این گوشی به دلیل معیوب بودن باتری در معرض خطر انفجار قرار داشت). ما نمی ‌توانیم این شرکت را به خاطر محافظه‌ کاری در واکنش به آن سرزنش کنیم، اما رقبا در مورد شارژ کردن، واقعاً بازار را تحت سلطه خود گرفته اند و سامسونگ نمی تواند برای مدت زمان طولانی این روند را ادامه دهد.

خوشبختانه، یک شایعه اولیه نشان می ‌دهد که می ‌توانیم سرعت شارژ سریع ‌تری را در مدل اولترا و احتمالاً مدل پلاس مشاهده کنیم. این خبر خوبی است، اما در صورت امکان می ‌خواهیم شاهد سرعت بیشتری در همه دستگاه‌ ها باشیم.

پردازنده کوالکام در همه جا

در بخش های اولیه این مقاله، ما شایعه ای را بررسی کردیم که ممکن است سامسونگ از پردازنده اگزینوس حداقل در برخی از گوشی های گلکسی s24 استفاده کند. این خبر ناراحت کننده است، زیرا سال 2023 اولین سالی بود که در سراسر جهان مجبور نبودیم با اسنپدراگون/اگزینوس دست و پنجه نرم کنیم.

البته ما می دانیم که سامسونگ و کوالکام قراردادی در این زمینه امضا کرده اند. این قرارداد باید به این معنی باشد که تمام گوشی های سامسونگ در آینده ای قابل پیش بینی از اسنپدراگون استفاده کنند. با این وجود، گزارش های مالی اخیر سامسونگ همگی به مشکلات مالی تولید چیپست ها مرتبط می شوند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که این شرکت دوباره از موجودی اگزینوس استفاده کند. روزگار سخت نیاز به تصمیم گیری های سخت دارد.

صرف نظر از این موضوع، ما امیدواریم همه در سرتاسر جهان یک گلکسی s24 مبتنی بر اسنپدراگون دریافت کنند، درست مانند آنچه در سال 2023 شاهد آن بودیم.

قیمت های مشابه

امسال، دوستان ما در اروپا و انگلستان با افزایش قیمت سری گلکسی s23 شوکه شدند. در دانمارک، گلکسی  s23 اولترا جهش قیمتی 3300 کرون داشت که حدود 480 دلار است. این افزایش قابل توجهی است.

تا به امروز، ایالات متحده آمریکا از این افزایش قیمت در امان بوده است. قیمت گوشی های سری گلکسی s23 مشابه با گوشی های s21 در زمان عرضه بود که اتفاق خیلی مهمی است. در سال 2024، ما امیدواریم همین روند ادامه داشته باشد. این شرکت می تواند با افزایش قیمت گوشی گلکسی s24 اولترا کنار بیاید، به خصوص با توجه به شایعات مبنی بر بهبود دوربین. اما امیدواریم که مدل پایه، گلکسی s24، با همان قیمت به فروش برسد. قیمت 799 دلاری بهترین گزینه است و ما دوست نداریم کاربران این قیمت را از دست بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید