اخبار تکنولوژی

سامسونگ از هوش مصنوعی مولد Gauss رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سامسونگ در رویداد Samsung AI Forum 2023، از مدل هوش مصنوعی مولد خود به نام Samsung Gauss رونمایی کرد. این مدل به افتخار کارل فریدریش گاوس ریاضیدان آلمانی نامگذاری شده و به عنوان ستون فقرات فناوری‌های AI و ML سامسونگ در نظر گرفته می‌شود.

Samsung Gauss توسط بخش تحقیقات سامسونگ توسعه یافته و فعلا توسط کارکنان این شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما به زودی از طریق محصولات آینده سامسونگ، در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. انتظار می‌رود ویژگی‌های مبتنی بر این مدل‌های هوش مصنوعی، در گوشی‌های سری گلکسی S24 معرفی شوند. مدل‌های زبان، کد و تصویر از جمله مولفه‌های Samsung Gauss هستند که می‌توانند برای کنترل هوشمندتر دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

مدل Samsung Gauss Code در زبان‌های برنامه‌نویسی تخصص دارد. این مدل شامل یک دستیار کد به نام code.i است که به صورت داخلی توسط سامسونگ استفاده می‌شود. این دستیار با یک رابط تعاملی، توسعه سریع و آسان نرم‌افزار را ممکن می‌سازد و از توضیح کد و تولید موارد آزمایش نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل Samsung Gauss Image باعث ساده شدن ایجاد و ویرایش تصاویر می‌شود. این مدل می‌تواند سبک یک تصویر را تغییر دهد، تصاویر پایین‌رزولوشن را به بالارزولوشن تبدیل کند و عناصری به تصویر اضافه نماید. همچنین می‌تواند با دریافت توضیحات متنی، تصاویر کاملاً جدید خلق کند.

سامسونگ برای حفظ حریم خصوصی در مدل‌های هوش مصنوعی خود، تیم اختصاصی تشکیل داده که نگرانی‌های امنیتی و حریم خصوصی را در تمام مراحل بررسی می‌کند.

نظر شما در مورد هوش مصنوعی مولد جدید سامسونگ چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید