اخبار تکنولوژی

سامسونگ به زودی پشتیبانی کامل از ساعت‌های هوشمند تایزن را کنار می‌گذارد

نویسنده : دانیال نوروزی۱۲ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

همانطور که حدس می‌زدیم، با توجه به همکاری مجدد سامسونگ با گوگل روی سخت‌افزار و نرم‌افزار Wear OS (از جمله همکاری پر سروصدای آن‌ها در سال ۲۰۲۱)، به نظر می‌رسد غول الکترونیک کره جنوبی سرانجام تصمیم به کنار گذاشتن ساعت‌های هوشمند مبتنی بر تایزن گرفته است. این ساعت‌ها چند سالی است که دیگر تولید نمی‌شوند.

طبق گزارش‌های جدید، پشتیبانی کامل از سیستم‌عامل تایزن تا سال ۲۰۲۵ متوقف خواهد شد و تغییرات از همین امروز آغاز می‌شود. همانطور که Android Authority اشاره کرده است، کاربری در ردیت با نام Seaweed_Maximum چند اسکرین‌شات از تیم عملیات فروشگاه گلکسی سامسونگ به اشتراک گذاشته است که در آن‌ها جدول زمانی برای تاریخ‌های توقف پشتیبانی از ساعت‌های تایزن ذکر شده است:

  • ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴: توقف فروش محتوای پولی ساعت‌های تایزن در فروشگاه گلکسی، شامل برنامه‌ها، واچ‌فیس‌ها و موارد دیگر.
  • ۳۱ می ۲۰۲۵: توقف امکان دانلود محتوای رایگان جدید ساعت‌های تایزن در فروشگاه گلکسی.
  • ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۵: توقف امکان دانلود مجدد برنامه‌ها از بخش «برنامه‌های من» در فروشگاه گلکسی، که عملاً دسترسی به هرگونه محتوای پولی یا رایگان تایزن را غیرممکن می‌کند.

این موضوع بر تمام ساعت‌های هوشمند Samsung Galaxy Gear و همچنین Galaxy Watch 3، Watch Active و Watch Active 2 تاثیر خواهد گذاشت. همانطور که قبلا گفته شد، سامسونگ با راه‌اندازی سری Galaxy Watch 4 که از Wear OS گوگل استفاده می‌کند، سیستم‌عامل تایزن را برای ساعت‌های هوشمند کنار گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید