اخبار تکنولوژی

پشتیبانی نرم‌افزاری سامسونگ از سری گلکسی نوت 10 به پایان رسید

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سامسونگ اعلام کرد با آخرین به‌روزرسانی امنیتی ماه سپتامبر، ارائه آپدیت‌های نرم‌افزاری برای گوشی‌های سری گلکسی نوت ۱۰ خاتمه می‌یابد.

محصولاتی مانند گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس که تاکنون هر سه ماه یکبار به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کردند، دیگر شاهد آپدیت‌های جدید نخواهند بود. با توجه به اینکه از زمان عرضه این گوشی‌ها در سال ۲۰۱۹ میلادی، چهار سال می‌گذرد، سامسونگ پشتیبانی نرم‌افزاری آنها را متوقف کرده است.

با این تصمیم سامسونگ، دو گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس دیگر هیچ به‌روزرسانی امنیتی دریافت نخواهند کرد. البته نوت 10 لایت که دیرتر عرضه شده، همچنان آپدیت‌های سه‌ماهه دریافت می‌کند. سری نوت 10 تاکنون چندین به‌روزرسانی اندروید دریافت کرده بود اما اندروید 13 را دریافت نکردند. بنابراین از این پس فقط در صورت بروز مشکلات امنیتی حیاتی، آپدیت دریافت خواهند کرد.

با این حال این گوشی‌ها همچنان قابل استفاده هستند و توانایی‌های خود را حفظ کرده‌اند، اما ممکن است از نظر امنیتی آسیب‌پذیرتر شوند.

در سال جاری سامسونگ آپدیت‌های بزرگ نرم‌افزاری را برای سری گلکسی نوت 10 نیز متوقف کرد و به نظر می‌رسد غول تکنولوژی کره‌ای سری نوت را به دست فراموشی سپرده باشد.

نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید