اخبار تکنولوژی

نوارهای جستجو در جیمیل و سایر برنامه‌های گوگل بزرگتر شده‌اند

نویسنده : دانیال نوروزی۰۹ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اگر متوجه تغییراتی در جیمیل گوشی اندروید خود شدید، درست حدس زدید. نوار جستجوی جیمیل همراه با گوگل چت، اکنون بزرگ‌تر شده است تا با آخرین دستورالعمل‌های طراحی Material 3 مطابقت داشته باشد.

به طور خاص، همانطور که در دستورالعمل‌های M3 برای تغییر UX برنامه‌های گوگل ذکر شده است، اکنون طول نوار جستجو بلندتر و در ارتفاع 56dp است. ارتفاع قبلی 48dp بود. اساسا لایه‌های بیشتری در بالا و پایین متن مرکزی وجود دارد، در حالی که به نظر می‌رسد گوگل رنگ‌بندی را نیز تغییر داده است. ما اکنون فکر می‌کنیم که رنگ خاکستری بیشتری در نوار جستجو دیده می‌شود.

این فیلد حالا کمی بالاتر قرار دارد، در حالی که سایر محتواها فقط کمی به پایین انتقال داده شده‌اند. این تغییرات به جز ایجاد یک تصویر لمسی بزرگتر، منجر به تفاوت عملکردی نمی‌شوند، اما این حس را به شما می‌دهند که صفحه نمایشتان اکنون جادارتر شده است.

ما برای اولین بار در نسخه 2023.10.15.x جیمیل و نسخه  2023.10.15.xگوگل چت متوجه این تغییرات شدیم. البته هر دو از برنامه‌های Google Workspace هستند و این تغییرات برای برنامه‌های Drive، Keep، Docs، Meet و سایر برنامه‌هایی که از فیلدهای جتسجو استفاده می‌کنند، خوب است. سایر برنامه های گوگل نیز به‌زودی از این تغییرات بهره‌مند خواهند شد.

پیش از این، بیشتر برنامه‌های فرست پارتی گوگل، از فیلدهای جستجوی تمام عرض استفاده می‌کردند، اما برنامه پیام‌های گوگل از چنین الگویی پیروی نکرد و طراحی منحصر به فرد خود را به مخاطبین ارائه داد. فروشگاه گوگل پلی نیز محدوده این فیلد را محدود کرده است.

در همین حال، برنامه گوگل یک فضای بزرگتر در بالای فید Discover دارد که هنوز هم طراحی آن بسیار نامناسب به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید