اخبار تکنولوژی

فروش دامنه 100 ساله توسط وردپرس!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

وردپرس اخیرا در پست وبلاگی خود از یک طرح 100 ساله برای حفظ تاریخچه خانواده‌ها و ثبت مستندات شرکت‌ها خبر داده است. طبق این طرح، وردپرس مبلغ 38 هزار دلار در ازای ارائه خدماتی همچون میزبانی، پشتیبان‌گیری و پشتیبانی یک دامنه به مدت 100 سال دریافت می‌کند.

البته وردپرس در این پست به نکات مهمی مانند نحوه نگهداری دامنه و به‌روزرسانی فایل‌های پشتیبان در طول زمان اشاره‌ای نکرده و همچنین مشخص نیست در صورت تعطیلی یک شرکت، چه بر سر دامنه آن خواهد شد.

گرچه وردپرس طرح 100 ساله‌ای را معرفی کرده، اما برخی نگرانی‌ها درباره اجرای این طرح در طولانی‌مدت وجود دارد. شرکت‌هایی مانند IBM و AT&T با وجود بیش از 100 سال سابقه، تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده‌اند. در حالی که اینترنت و فناوری اطلاعات فقط چند دهه عمر دارند و پیش‌بینی آینده آن‌ها دشوار است.

مت مولن‌گاگ، مدیرعامل وردپرس، این طرح را برای ثبت تاریخچه خانواده‌ها و شرکت‌ها مفید دانسته اما باید دید این شرکت چگونه قصد دارد این پروژه بلندمدت را به‌روز نگه دارد.

وردپرس طی چند ماه اخیر تلاش کرده تا با معرفی محصولات و قابلیت‌های جدید، خود را با شرایط فعلی بازار تطبیق دهد. این شرکت در مارس افزونه‌ای برای اتصال بلاگ‌ها به شبکه فدیورس خرید و در ژوئن یک دستیار هوش مصنوعی برای کمک به نویسندگی معرفی کرد. همچنین یک خبرنامه پولی راه‌اندازی نمود که با ساب‌استک رقابت می‌کند.

به نظر می‌رسد وردپرس با این اقدامات، قصد دارد خود را با تغییرات بازار و نیازهای جدید کاربران تطبیق دهد و از رقبا عقب نماند.

نظر شما در مورد اقدام اخیر وردپرس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید