اخبار تکنولوژی

سونی از Xperia 5 مارک 5 رونمایی کرد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۱ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سونی در نمایشگاه IFA 2023 از جدیدترین گوشی پرچمدار کامپکت خود با نام اکسپریا 5 مارک 5 رونمایی کرد.

این گوشی برخلاف نسل قبلی، مجهز به دوربین اصلی دوگانه است و دوربین تله‌فوتو در آن حذف شده است. اما سنسور اصلی آن نسبت به نسل قبل بزرگ‌تر شده است. سونی با معرفی این گوشی پرچمدار جدید، تلاش دارد جایگاه خود را در بازار گوشی‌های هوشمند تقویت کند.

گوشی پرچمدار جدید سونی، اکسپریا 5 مارک 5، مجهز به نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و نرخ رفرش 120 هرتز است. اسپیکرهای استریو در بالا و پایین نمایشگر تعبیه شده‌اند.

قلب تپنده این گوشی، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 است. این گوشی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و امکان استفاده از کارت حافظه تا 1 ترابایت را دارد. هم‌چنین برخلاف بسیاری از پرچمداران، از جک 3.5 میلی‌متری هدفون پشتیبانی می‌کند.

سونی در گوشی اکسپریا 5 مارک 5 به جای دوربین سه گانه، از دو دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی این گوشی مجهز به سنسور 52 مگاپیکسلی 1/1.35 اینچی است که از اکسپریا 1 مارک 5 به ارث برده و تصاویر 12 مگاپیکسلی تولید می‌کند. با بزرگ شدن سنسور، کیفیت تصاویر در نور کم بهبود یافته و قابلیت زوم 2x اضافه شده است.

دوربین دوم این گوشی یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید با فاصله کانونی 16 میلی‌متر است و دوربین سلفی آن نیز 12 مگاپیکسلی می‌باشد.

گوشی پرچمدار جدید سونی مجهز به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۳۰ وات پشتیبانی می‌کند. البته شارژر سریع به صورت جداگانه عرضه می‌شود. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ عرضه خواهد شد و قیمت آن برای بازار اروپا ۹۹۹ یورو و برای بازار آمریکا ۱۰۸۴ دلار تعیین شده است.

بنابراین سونی با عرضه این پرچمدار جدید در بازه قیمتی ۱۰۰۰ دلاری، تلاش دارد جایگاه خود را در بازار رقابتی گوشی‌های هوشمند حفظ کند.

دیدگاهتان را بنویسید