اخبار تکنولوژی

مشخصات دوربین اکسپریا 1 VI سونی لو رفت؛ معرفی گوشی در MWC ماه آینده

نویسنده : دانیال نوروزی۱۰ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

برخی از مشخصات دوربین گوشی جدید سونی، اکسپریا 1 VI که قرار است در MWC ماه آینده رونمایی شود، فاش شده است.

در ماه سپتامبر گذشته، گمانه‌زنی‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه سونی، Xperia 1 VI را حدود یک ماه پس از معرفی سری Samsung Galaxy S24 رونمایی خواهد کرد. این اتفاق در 17 ژانویه 2024 رخ داد و حالا که به پایان ماه نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد سونی در حال آماده شدن برای معرفی گوشی‌های نسل بعدی Xperia به جهان است. اطلاعات تبلیغاتی لو رفته که ظاهرا از سونی می‌آید، آنچه را که می‌توانیم از مجموعه دوربین‌های پشت این گوشی انتظار داشته باشیم، آشکار می‌کند.

بر اساس تصویر تبلیغاتی لو رفته که توسط حساب «X» با نام @INSIDERSONY منتشر شده است (از طریق Notebookcheck.net)، به نظر می‌رسد که هر سه حسگر دوربین پشت Xperia 1 VI دارای رزولوشن 48 مگاپیکسلی باشند. این سه‌گانه، همگی سنسورهای Exmor T برای موبایل با پیکسل‌های دو لایه ترانزیستوری هستند. Xperia 1 V سال گذشته از یک سنسور 48 مگاپیکسلی Exmor T برای دوربین‌های پشت خود استفاده می‌کرد، در حالی که دو دوربین دیگر با سنسورهای 12 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌شدند.

این افشاگری جزئیات بیشتری در مورد هر یک از سنسورهای مورد استفاده ارائه می‌دهد. یکی از سه سنسور Exmor T برای موبایل، 1/1.4 اینچی با اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر و دیافراگم f/1.4 است. همچنین دارای فوکوس خودکار دوگانه تمام پیکسل PD و قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر است. سنسور Exmor T بعدی برای موبایل، برای دوربین فوق عریض و با اندازه 1/2.7 اینچی و اندازه پیکسل 0.6 میکرومتر است. این سنسور از فناوری 2×2 On-Chip Lens (OCL) سونی بهره می‌برد که حساسیت، رزولوشن ثبت تصویر، دامنه دینامیکی و سرعت را بهبود می‌بخشد. سومین سنسور Exmor T برای موبایل، از نظر اندازه با سنسور مورد استفاده برای دوربین فوق عریض یکسان است، اما این یک سنسور تله‌فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر و زوم برش حسگر 6 برابر است.

انتظار می‌رود Sony Xperia 1 VI در تاریخ 26 فوریه 2024 در MWC 2024 بارسلونا معرفی شود. این موضوع در پوستر دوم منتشر شده توسط @INSIDERSONY اشاره شده است. اگر یک پست Weibo که ماه گذشته با شما در مورد آن صحبت کردیم حاوی اطلاعات واقعی باشد، گوشی‌های Xperia امسال می‌توانند آخرین گوشی‌های سونی تحت آن نام تجاری باشند. گفته می‌شود سونی نام Xperia را برای سال 2025 کنار می‌گذارد و از زبان طراحی جدیدی برای گوشی‌های سال آینده استفاده خواهد کرد.

شروع دوباره از صفر ممکن است بهترین کار برای سونی باشد، با در نظر گرفتن اینکه خط Xperia با خریداران گوشی‌های هوشمند محبوبیت پیدا نکرده است و سونی تنها 0.35 درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید