اخبار بازی

بازی Star Wars Eclipse کنسل نشده است؛ صحبت‌های استودیوی Quantic Dream در مورد این پروژه

نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در حالی که Star Wars Eclipse بعد از تقریبا سه سال هنوز به عرضه نزدیک هم نشده است، اما ساخت این بازی همچنان جریان دارد.

عناوینی از جمله Star Wars Jedi: Survivor و LEGO Star Wars: The Skywalker Saga باعث شدند تا فرانچایز Star Wars روزهای خوشی را در دنیای بازی‌های ویدیویی تجربه کند. با وجود عنوانی مثل Star Wars Outlaws، آینده این برند درخشان‌تر از گذشته است. البته که عناوینی همچون Star Wars Eclipse هم وجود دارند که انتشارشان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

بازی Star Wars Eclipse در رویداد The Game Awards 2021 معرفی شد. این بازی به عنوان یک پروژه اکشن-ماجرایی از استودیوی Quantic Dream به حساب می‌آمد که آخرین بار، با مشکلات جدی در روند توسعه روبرو شد. در حالی که تیم سازنده اصرار دارد که این بازی تاخیر نخورده، اما عدم وجود پنجره زمانی مشخص، باعث شده تا سوالات بیشتر از گذشته باشد. آخرین بار گفته شد که این بازی در سال 2026 منتشر خواهد شد و تعویق‌های زیادی در راه است.

به گزارش IGN، در مصاحبه‌ای با خانم Lisa Pendse، رییس بخش بازاریابی استودیوی Quantic Dream در جریان رویداد Tokyo Game Show 2023، تایید شد که ساخت این بازی کنسل نشده است. پندز در صحبت‌های خود گفت: “می‌توانم بگویم بازی در حال ساخت است؟ چون همینطور است. این عنوان هنوز آماده نیست و پروسه تولیدش را طی می‌کند.”

اطلاعات زیادی در این مصاحبه منتشر نشد، اما خانم پندز اشاره کرد که هنگام رونمایی از Star Wars Eclipse، هدف استودیوی Quantic Dream معرفی یک عنوان اکشن و ماجراجویانه بود که تمام عناصر بازی‌های این استودیو را در خود جای داده باشد. این ویژگی‌ها شامل روایت شاخه‌ای، چندین کاراکتر قابل بازی و تاثیرگذاری تصمیمات گیمر است.

“خبری از صفحه Game Over نیست. هر کسی می‌تواند در بازی بمیرد و هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، اما داستان به نوعی ادامه می‌یابد تا آن نشانه‌ها همچنان وجود داشته باشند. کاری که ما در این مدت انجام دادیم، افزایش تخصص Quantic Dream در عرصه گیم‌پلی بوده است.”

با اینکه هنوز پنجره‌ مشخصی برای عرضه وجود ندارد، اما ظاهرا فشاری هم روی استودیوی Quantic Dream برای انتشار این بازی وجود ندارد. خانم پندز در صحبت‌های خود به خرید این استودیو توسط شرکت NetEase اشاره کرد و گفت تبدیل شدن به زیرمجموعه این شرکت، به معنای عدم تحمیل تاریخ انتشار به تیم است.

“Quantic Dream هر زمانی که یک بازی آماده شود، آن را منتشر می‌کند. فکر می‌کنم کیفیت و سطح بالای محصولات این استودیو در قبال هزینه‌ای که گیمرها می‌کنند، این امر را توجیه کند. این مورد برای بازی Star Wars Eclipse هم صدق می‌کند. هنوز خیلی زود است، اما اخبار زیادی در انتظار طرفداران قرار دارد.”

دیدگاهتان را بنویسید