اخبار بازی

توسعه‌دهنده Starfield: برای ساخت این بازی برنامه‌های لغو شده زیادی داشتیم

نویسنده : دانیال نوروزی۲۵ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بازی Starfield یکی از بزرگ‌ترین عناوین مورد انتظار در سال 2023 بود که هایپ زیادی پیرامون آن وجود داشت.

آخرین محصول استودیوی بتسدا (Bethesda Game Studios) در حال حاضر برای کنسول‌ Xbox Series X|S و PC در دسترس است. Starfield حین انتشار موفق به ثبت شش میلیون گیمر شد و در بازار فروش کشور انگلستان، صدر جدول را تصاحب کرد. جالب است بدانید که این اثر به مدت هشت سال در دست توسعه قرار داشت و مثل سایر پروژه‌های بزرگ، چیزهای زیادی رو آن پیاده نشد.

بنا به گفته‌های تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان این بازی، چالش‌هایی از جمله پاندمی ویروس کرونا سر راه بتسدا قرار گرفت و روند ساخت این عنوان را تحت تاثیر قرار داد. هاوارد در صحبت با رسانه The Washington Post گفت: “تاریخ انتشار اولیه بازی (نوامبر 2022) با در نظر گرفتن همه‌چیز تعیین شد، اما با جلو رفتن این پروسه، درصدی از ما هم کاهش یافت و با کاهش آن درصد، مجبور بودیم زمان زیادی روی این بازی بگذاریم.” هاوارد در ادامه توضیح داد: “این تاخیر درست‌ترین حرکت برای توسعه بازی بود.”

برنامه‌های زیادی برای ساخت این بازی وجود داشت که هرگز عملی نشدند. مثل بازآفرینی شهر پسا آخرالزمانی واشینگتون (Washington) از بازی Fallout 3 در دنیای Starfield. هاوارد در ادامه افزود: “ما برنامه‌هایی داشتیم و این برنامه‌ها از پنجره زمانی ما خارج شدند. می‌دانستیم که قرار است بخش‌هایی از موتور گرافیکی را بازنویسی کنیم، پس تصمیم به خلق یک تکنولوژی برای سیارات و فضای خارجی روی ورژن قبلی موتور گرافیکی خود گرفتیم.”

با وجود عرضه Starfield، بتسدا همچنان برای این عنوان نقشه‌هایی داشته و می‌خواهد DLC آن با نام Shattered Space را منتشر کند. هنوز جزئیاتی در رابطه با این بسته گسترش‌دهنده وجود ندارد. هاوارد در صحبت‌های قبلی خود تایید کرد که پشتیبانی کامل از ماد در سال آینده به Starfield افزوده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید