اخبار بازی

تاریخ انتشار بازی تیکن 8، اسامی شخصیت ها و گیم پلی

تاریخ انتشار بازی تیکن 8
نویسنده : سارا محمدی۱۸ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

به King of the Iron Fist Tournament خوش آمدید: وقتی صحبت از انتخاب جدیدترین شخصیت از بازی تیکن به میان باشد، شور و شعف زیادی را می توان احساس کرد. آخرین نسخه از این بازی فرنچایز مبارزه ای سه بعدی Bandai Namco، به لطف تنظیمات تعادلی شخصیت ها، ترکیبی فوق العاده از افزونه های DLC بین شخصیت های اصلی داستان و شخصیت های مهمان و مکانیزم های رزمی پیشرفته، از سال 2015 تا به امروز قوی تر شده است.

حال وقت آن رسیده است که کارگردان تیکن، کاتسوهیرو هارادا و تهیه کننده، مایکل موری و بقیه توسعه دهندگان با استعداد و خلاق این مجموعه وارد مرحله جدیدی از مبارزه شوند. تیکن 8 به لطف جلوه های ویژه، فهرستی از شخصیت های اصلی محبوب و تازه واردهای هیجان انگیز و نبردهای سنگین که با مکانیک کاملا جدیدی اجرا می شوند، آماده تبدیل شدن به بزرگ ترین بازی مبارزه ای سال 2024 است. اگر به دنبال اطلاعات جدید در مورد تاریخ انتشار بازی تیکن 8 (Tekken 8 Release Date) هستید، به جای درستی سر زده اید‍!

تاریخ انتشار بازی tekken 8

تاریخ انتشار بازی تیکن 8

بازی تیکن 8 در تاریخ جمعه 26 ژانویه سال 2024 (6 بهمن 1402) برای PS5، ایکس باکس سری X|S و کامپیوترهای شخصی منتشر خواهد شد. چهار نسخه از این بازی مبارزه ای در دسترس خواهند بود که عبارتند از نسخه استاندارد، نسخه دلوکس، نسخه آلتیمیت و نسخه کالکتور پریمیوم. در نسخه دلوکس به شما دسترسی به Gold Suit Pack برای 32 شخصیت بازی، یک اسکین آواتار Kinjin و پاسپورت یک ساله شخصیت قابل بازی که خود چهار شخصیت دیگر را به فهرست بازی اضافه می کند، اعطا خواهد شد. نسخه آلتیمیت با تمام ویژگی های نسخه دلوکس بعلاوه اسکین های آواتار Kazuya، Jun, & Jin و یک مجموعه تی شرت کلاسیک از تیکن 32 منتشر خواهد شد.

در نهایت، نسخه کالکتور پریمیوم انحصاری Bandai Namco Store با هر آنچه نسخه آلتیمیت ارائه می دهد منتشر خواهد شد، بعلاوه یک باکس پریمیوم، یک جعبه استیل بوک فیس آف مخصوص، هشت کارت کلکسیونی براق از شخصیت ها، یک کپی فیزیکی از حلقه فلزی Leroy Smith، یک توکن آرکید فیزیکی و یک فیگور اختصاصی از Electrified Jin Kazama. امتیاز پیش خرید ویژه برای هر نسخه از بازی به صورت اسکین های آواتار Arcade Quest با الگوهایی از Paul Phoenix و  Mokujin/Tetsujin ارائه می شوند (این مجموعه لباس خاص انحصارا برای پلی استیشن ارائه می شود).

داستان بازی تیکن 8

داستان تیکن 8 شش ماه بعد از رویدادهای فاجعه بار تیکن 7 روی می دهند، که در نهایت کازویا و پدرش هیهاچی  در نبرد نهایی مقابل همدیگر قرار می گیرند. پیامدهای این نبرد حماسه ای منجر می شود تا کازویا رژیم بسیار وحشتناک تری در برابر کل دنیا آغاز کند. جین که پسر کازویا است، با خود عهد می بندد تا با رویارویی نهایی با پدر خود با هدف کشتن او و به پایان رساندن اختلافات خانوادگی، به دیوانگی او خاتمه دهد. بازگشت معشوق کازویا و مادر جین یعنی جون، شرایط را پیچیده تر می کند زیرا او از زمان تیکن 3 مفقود شده است و زمانی تصور می شد که برای همیشه مرده است. به محض این که اطلاعات بیشتری در مورد داستان تیکن 8 منتشر شد، به این بخش اضافه خواهیم کرد.

شخصیت های بازی تیکن 8

اسم شخصیت های بازی تیکن 8

تاکنون مشخص شده است که بازی تیکن 8 با 24 شخصیت قابل بازی منتشر خواهد شد. همانطور که طرفداران این بازی انتظارش را می کشیدند، مجموعه بزرگی از شخصیت های محبوب طرفداران همراه با شخصیت های جدید به بازی برمی گردند. لازم به ذکر است که تایید شده است که بازی تیکن 8 همراه با 32 شخصیت بازی منتشر خواهد شد. در مورد خاص کازویا میشیما، تغییر حالت «Heat» او باعث می شود تا کازویا شیطانی وارد بازی شود. اما در مورد ربات جنگنده بزرگ به نام جک، در تیکن 8 شاهد حضور هشت مدل از این شخصیت خواهیم بود که از زمان پیدایش بازی تیکن طرفداران خاص خود را دارد. به منظور مشاهده فهرست کامل شخصیت های اعلام شده و تماشای هر یک از آن ها در عمل، بر روی هر یک کلیک کنید:

  • آسوکا کازاما
  • آزوسنا (شخصیت جدید)
  • برایان فیوری
  • کلودیو سرافینو
  • هوارنگ
  • جک -8
  • جین کازاما
  • جون کازاما
  • کازویا میشیما/کازویا شیطانی
  • کینگ
  • کوما
  • لارس الکساندرسن
  • لئو کلیسن
  • لروی اسمیت
  • لیلی
  • لینگ شیائویو
  • مارسال لو
  • نینا ویلیامز
  • پل فینیکس
  • ریون
  • سرگی دراگانوف
  • شاهین
  • استیو فاکس
  • یوشیمیتسو

گیم پلی بازی تیکن 8

ویژگی های سه بعدی مبارزات آشنایی که بازی تیکن به خاطر آن ها به شهرت رسیده است، همچنان در تیکن 8 بازمی گردند. مکانیک Rage که برای اولین بار در تیکن 6 ظاهر شد و شخصیت ها را وقتی از نظر سلامتی ضعیف هستند تقویت می کند، در این سری نیز در دسترس خواهد بود. حرکات فوق العاده سینماتیک با عنوان « Rage Arts» نیز به بازی برمی گردند. بزرگ ترین تمرکز تیکن 8 تهاجمی بودن آن است که در سیستم Heat جدید آن کاملا مشهود است. این ویژگی به عنوان یک دوره زمانی بسیار سودمند برای مهاجم تعریف می شود و وقتی به وقوع می پیوندد که کاربر وارد یک حالت بهبود و بیداری برای دوره زمانی خاص می شود. در نتیجه، نقطه شروعی برای تاکتیک ها و اکشن های تهاجمی ایجاد می شود.

به عنوان مثال، فعالسازی Heat کازویا به او اجازه می دهد تا از مجموعه حرکات کازویا شیطانی خود استفاده کند، در حالی که سایر شخصیت ها در حالت Heat خود می توانند حرکات ویران کننده تری انجام دهند. به خاطر داشته باشید که فعالسازی حالت Heat یک شخصیت 10 ثانیه طول می کشد (این زمان وقتی متوقف می شود که شخصیت ضربه بخورد یا روی زمین افتد).

ورود به حالت Heat ازطریق «Heat Burst» (حمله ای است که در آن حریف به زمین زده می شود و برای حملات بعدی آماده می شود) و «Heat Enganger» (حمله ای که در صورت فرود حالت Heat شخصیت را فعال می کند) انجام می شود. در حالت Heat، بازیکنان می توانند تمام توان خود را در حمله ویران کننده « Heat Smash» به کار برند و از یک « Heat Dash» برای حفظ فاصله بعد از ضربه « Heat Engager» استفاده کنند.

آسیب Chip وقتی ظاهر می شود که شخصیت ها حملات حریف با استفاده از حالت Heat را بلاک کنند. این بخش از میزان سلامت یک شخصیت به HP قابل ارزیابی تبدیل می شود، که به سادگی با حمله به رقیب قابل بازیابی است. سنت گرایان بازی های مبارزه ای و طرفداران تیکن می توانند از طرح کنترل « Arcade Style» در تیکن 8 نهایت لذت را ببرند. این در حالی است که تازه واردها می توانند از روش کنترل « Special Style» برای مبارزه و بکارگیری حرکات مبارزه ای استفاده کنند. این روش کنترل به بازیکنان تازه کار اجازه می دهد تا به لطف مکانیک های « Easy Combo» و « Assist» که در تیکن 7 از آن رونمایی شد، با حریفان خود مقابله کنند.

آرکید کوئست (Arcade Quest) بازی تیکن 8

برای افرادی که ساعت بازی Virtua Fighter 4: Evolution با حالت آرکید کوئست را به یاد می آورند، قطعا باید این حالت کاملا جدید که در تیکن 8 رونمایی می شود را بررسی کنند. حالت آرکید کوئست تک نفره آفلاین، بازیکنان را وارد یک دنیای دیجیتال با الگویی بعد از صحنه آرکید بازی مبارزه ای رقابتی در زمان واقعی می کند. بازیکنان می توانند آواتارهای شخصی خود را بسازند و سفارشی سازی کند و آواتارهای مختلف را در آرکیدهای متفاوت بکار گیرند. تورنومنت های ویژه نیز در این حالت جدید برگزار می شوند، بعلاوه این که بازیکنان می توانند یک ارز خاص به نام Fight Money را جمع آوری کنند و از آن برای خرید ابزار یک آواتار جدید و آیتم های سفارشی سازی شخصیت ها استفاده کنند. تنظیمات مجموعه آرکید برای حالت Arcade Quest بسیار شبیه به هم هستند و بر تم های مشابه در حالت Battle Hub بازی Street Fighter 6 تمرکز دارند.

در این مقاله هر آنچه در مورد تاریخ عرضه بازی تیکن 8، اسامی شخصیت ها، داستان بازی می دانستیم را با شما به اشتراک گذاشتیم. بازی Tekken 8 در تاریخ جمعه 26 ژانویه سال 2024 (6 بهمن 1402) در 4 نسخه برای PS5، ایکس باکس سری X|S و کامپیوترهای شخصی منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید