اخبار بازی

قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد نهایی شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت امروز رسما قرارداد 68.7 میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد، توسعه‌دهنده بازی‌های محبوب Call of Duty و World of Warcraft را نهایی کرد.

این خرید پس از 20 ماه مخالفت قانون‌گذاران در آمریکا و بریتانیا، و تغییر شرایط معامله توسط مایکروسافت برای رفع نگرانی‌ها در مورد انحصار، سرانجام محقق شد.

فیل اسپنسر، مدیرعامل ایکس‌باکس، ضمن خوش‌آمد گویی به اکتیویژن بلیزارد، تأکید کرد که مایکروسافت به تعهد خود برای در دسترس قرار دادن بازی‌ها برای تمامی افراد پایبند است.

خرید 68.7 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، بزرگ‌ترین خرید این شرکت تاکنون بوده است. پیش‌بینی می‌شود با این خرید، مایکروسافت سومین برند بزرگ بازی‌های ویدئویی از لحاظ درآمدی شود. مایکروسافت قصد دارد بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را به سرویس Xbox Game Pass اضافه کند، هرچند هنوز جزئیات و زمان‌بندی مشخص نشده است.

این خرید پس از ماه‌ها مخالفت نهادهای نظارتی در آمریکا و بریتانیا به دلیل نگرانی ایجاد انحصار، و مذاکرات فشرده بین طرفین، سرانجام نهایی شد. CEO اکتیویژن بلیزارد نیز تا پایان 2023 برای همکاری در انتقال کامل به مایکروسافت باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید