اخبار بازی

انحصار بازی 6 The Elder Scrolls برای پلتفرم‌های مایکروسافت قطعی نیست

نویسنده : دانیال نوروزی۲۴ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر بار دیگر اذعان کرد که هنوز تصمیمی در مورد انحصاری بودن بازی The Elder Scrolls 6 برای پلتفرم‌های مایکروسافت گرفته نشده است.

با عرضه بازی Starfield، استودیوی بازی‌سازی بتسدا (Bethesda) اولین بازی خود را به عنوان یکی از استودیوهای زیر مجموعه ایکس باکس، منتشر کرده است. اگرچه این استودیو قرار است برای مدتی روی بازی RPG و علمی تخیلی جدید خود تمرکز کند، اما تمام تمرکز تیم بازی‌سازی بتسدا روی پشتیبانی از Starfield  نخواهد بود. رسما تایید شد کهThe Elder Scrolls 6 پروژه بزرگ بعدی بتسدا خواهد بود، اگرچه هنوز راه و زمان زیادی تا عرضه آن باقی مانده است. همزمان با این صحبت‌ها، سوالاتی در مورد انحصاری بودن پروژه آینده آن‌ها پرسیده می‌شود.

به نظر می‌رسد هنوز پاسخ روشن و مشخصی در این زمینه وجود ندارد. اگرچه در گذشته تایید شده بود که The Elder Scrolls 6 برای کنسول‌های پلی استیشن عرضه نمی‌شود، رئیس ایکس باکس، فیل اسپنسر، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ تایید کرد که که هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. انحصاری کردن بازی‌های بتسدا تصمیمی است که این شرکت به صورت موردی اتخاذ خواهد کرد، چیزی که او در گذشته نیز روی آن تاکید داشت. اسپنسر گفت:

«ما به صورت موردی در خصوص انحصاری بودن بازی‌هایی که می‌سازیم، تصمیم می‌گیریم. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که بازی‌های ما در پتلفرم‌های متعددی در دسترس خواهند بود. بازی‌های ما می‌توانند برای کنسول‌های ایکس ‌باکس، رایانه‌های شخصی، فضای ابری و تقریبا هر دستگاهی که از مرورگر پشتیبانی می‌کند، عرضه شوند.»

او ادامه داد:

«ما به دنبال میلیون‌ها بازیکن هستیم که به Starfield و دیگر بازی‌های استودیوهای ایکس باکس دسترسی خواهند داشت. تمام این مسائل در مورد ارائه حق انتخاب به بازیکنان است.»

بازی RPG و فانتزی The Elder Scrolls 6 به طور رسمی در سال 2018 معرفی شد و مدت زمان زیادی از رونمایی آن می‌گذرد. مراحل پیش تولید این بازی رسما به پایان رسید و اخیرا وارد مراحل اصلی توسعه شد. فیل اسپنسر در اوایل سال جاری اذعان کرد که حداقل 5 سال تا عرضه این بازی باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید