اخبار تکنولوژی

گلکسی S24 Ultra از HDR Ultra پشتیبانی می‌کند

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۷ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه


گوگل در رویداد I/O امسال، قابلیت Ultra HDR را برای اندروید ۱۴ معرفی کرد که امکان ثبت عکس و ویدیو HDR و نمایش آنها با دقت روی نمایشگرهای HDR را فراهم می‌کند. اگرچه این قابلیت در نسخه پایدار OneUI ۶ ظاهر نشده، اما گفته می‌شود سامسونگ مشغول اضافه کردن آن به سری گلکسی اس۲۴ است.

شایعه شده تمام مدل‌های گلکسی اس۲۴ مجهز به نمایشگرهای امولد با روشنایی حداکثر ۲۵۰۰ نیت خواهند بود که ۴۲٪ روشن‌تر از سری قبل است. این می‌تواند آن‌ها را کاندیدای مناسبی برای نمایش Ultra HDR اندروید ۱۴ کند. طبق ادعای ایس یونیورس، سامسونگ قصد دارد مشابه این قابلیت را برای پرچم‌داران آینده خود ارائه کند.

در حال حاضر تصاویر و ویدیوهای HDR گرفته شده با گوشی‌های اندرویدی، در محدوده نمایش SDR نگاشت و پخش می‌شوند که باعث از دست رفتن اطلاعات HDR می‌شود. اگرچه برخی شرکت‌ها راه‌حل‌هایی برای نمایش HDR روی نمایشگرهای پشتیبانی‌کننده دارند، اما اندروید ۱۴ یک استاندارد را برای این منظور ارائه می‌دهد.

Ultra HDR محتوای HDR را در فرمت ۱۰ بیتی ذخیره می‌کند تا کیفیت آن حفظ شود. انتظار می‌رود این فرمت به صورت پیش‌فرض در برنامه دوربین پیکسل و نمای دوربین تبدیل شود. با توجه به ارتقای نمایشگر گلکسی اس۲۴، پشتیبانی از Ultra HDR می‌تواند برای این گوشی‌ها بسیار مفید باشد.

دیدگاهتان را بنویسید